söndag 28 juni 2009

Dagens vetenskapliga!


Det här med att välja utemöbler är en hel vetenskap!!! Jag som är ambivalent i vanliga fall (Aftonbladet eller Expressen; mjukglass eller kulglass)! Vad ska man välja mellan; Lättskött? Funktionellt? Billigt? Dyrt? Klassiskt? Färg?

När jag/vi sedan har bestämt oss så kommer jag ju på att just det valet nog inte var så klokt med tanke på bla, bla, bla, bla bla....... och därför att bla, bla, bla, bla, bla.... istället tycker jag att bla, bla, bla, bla, bla,bla........

Efter mycket om och men så valde vi inte en vit möbelgrupp, som vi tänkt från början, utan en i trä. Då var det beslutet taget - phuuuu!!!

En timme senare och efter mycket överläggande, prutande och ambivalens så står vi i allafall vid kassorna och ska betala. Vi är båda nöjda med vårt val och jag känner, som alltid när jag har fått "vela" mig fram till ett beslut, att just denna möbelgrupp känns bra. För jag vet att hade vi valt på femton minuter så hade vi hunnit hem och då hade jag ångrat mig hemma i ställer för i butiken. Så ibland är det ju bra att vara krånglig/ jobbig/ abivalent för då hinner beslutet att sjunka in! Undrar om min käre man håller med :-).....

Här är det iallafall!

Kramar till er!

// Inredningsfrun





1 kommentar :

Marianne sa...

Men det blev ju fint, bara man kan ändra läge på stolarna.