lördag 19 september 2009

Fler make-over bilder!!!


Här kommer lite fler bilder på saker som vi har fixat i ordning. Som ni märker så är det vitt som gäller hemma hos oss. Å som ni kanske förstår så har vi fått klippkort på vit färg, för många burkar går det åt!!!!

Bröllopsfoto-ramen var i stickande guld från början. Jag blev irriterad varje gång jag såg den. Så jag tog en liten pensel och målade med vit målarfärg. Men jag målade lite "slarvigt" så att den ser lite skavd ut. Ramen ser nästan gråmelerad ut i verkligheten. Vi blev supernöjda!!!

Lampan var guldig från början. Fint, visst, men inte hemma hos oss!!! Så den sprayade jag vit.......
... å skavde lite grand så att det guldiga lyser igenom. Nu får den stå på nattduksbordet inne i gästrummet!!!
Pinnstolen är en favorit.....
....... som så klart fick bli vit!!!!
Karmstolen hittade jag på en förmedlingscentral. Maken tyckte att den var superful!! Så jag åkte dit och köpte den i smyg, målade den ljusgrå och satte nytt tyg på sitsen. Nu tycker han att den är superfin :-)))!!
Det bruna loppis-bordet var mörkbrunt från början. Lite slip, slafs å vips så blev den vit!!! Perfekt tycker vi!!!
Detta vackra pelarbordet var en blandning mellan grått och rött. Någon hade målat det rött och sedan hade någon försökt måla över det med grått. USCH och FY!!! Grannen var på väg med bordet till tippen men jag räddade det i sista sekund!! Nu är bordet vtit och fint!!!
Korgstolen i hallen räddade jag oxå från att åka p tippen. Stolen var brun och sittkudden i mörkbrun manshester - hemska tanke!!! Denna målade jag med färg och pensel. Nu vet jag bättre........ (det finns säkert en miljon håligheter på en korgstol som måste "duttas"med färg!!!)
Korgen hittade jag på Rusta för noll å inga pengar alls. Så den fick sig en omgång med sprayburken!!! Vitt ska det va´!!!
Slut på make-over bilderna den här gången!!!

Kram kram

// Inredningsfrun

Inga kommentarer :