fredag 25 september 2009

Jag bor på pumpa-ön!!



Idag har jag varit och plockat mina egna pumpor!!! Nice!!! När man har betalat å valt vilken storlek man ska ha så är det "Jaha-ska-jag-gå-ut-i-landet-å-hämta-vilken-jag-vill-ha", å det är precis vad det är!!! Precis som med jordgubbar -självplockning liksom!!! Bra för fysiken är det oxå, för det är inga lätta killar det här!!!

Om ni undrar varför mina pumpor ser lite läskigt glansiga ut så är det för att jag har oljat in dem med matolja. De håller sig mycket finare och längre om man gör det. Så det får bli "Dagens tips" olja in dina pumpor!!!

Nu har vi precis flyttat fram våra utemöbler så att man kan sitta och ta en fika om man vill vila benen mellan allt "loppande" (kom ihåg vart ni hörde uttrycket först!!).

Nu ska jag ta Bebis och gå ut i garaget och förbereda för loppisen. Kom å loppa du med!!!

Kram kram

// Inredningsfrun

Inga kommentarer :