måndag 14 september 2009

När andan faller på!!!








Jag är en sådan människa som ofta gör saker när andan faller på. För mig blir det bara en massa måsten om jag SKA städa huset, eller SKA putsa fönsterna, eller SKA baka! Min mor brukar alltid säga att man MÅSTE planera sin tid för att hinna med allt. Å det är ju sant, så sant!

Men vad betyder då MÅSTE? Att barn ska iväg på dagis, att bilen ska in på besiktning, se till att vara hemma mellan 10-18 (för sotaren kommer) det MÅSTEN som måste planeras in. Men jag MÅSTE verkligen baka femtioelva sorters kakor till kalaset, MÅSTE jag storstäda hela huset för att tant Agda kommer på besök eller MÅSTE jag göra fem-rätters-middag för att bästa vännen kommer på besök???

När MÅSTEN blir MÅSTE bara för att man MÅSTE så är det inte kul längre. Så skippa alla "MÅSTE MÅSTEN" idag och köp "köpe-kakor" till kalaset, ställ en stor bukett rönnbär på bordet (så att tant Agda inte ser dammråttorna i alla vrår) och beställ hämt-pizza när bästa vännen kommer över. Alla MÅSTE kan du ju göra någon annan dag.......

// Inredningsfrun som inte har ett enda MÅSTE på schemat idag

Psssssst......... Här kommer lite fler bilder från mitt besök på Unnerstad Gård!

Inga kommentarer :