lördag 19 september 2009

Om att göra som man blir tillsagd!!!

Det är många som hört av sig och är nyfikna på vad jag har för grejor som jag har förändrat med lite färg. Med färg (i alla fall hemma hos oss) är det vit färg jag menar!! Så eftersom jag gör som Ni bloggläsare säger, så kommer här ett litet urval på vad jag har målat eller sprayat med vit färg.

Your wish is my command ;-)))!!!
Imperialsäng å tillika Bebis säng som jag fyndade på Blocket. Vårt bästa fynd någonsin!!!! Gaveln är bedårande, eller vad säger Ni???
Den här gamla klockan som var brun från början. Vi skulle slänga den, men jag räddade den i sista stund med hjälp av lite vit sprayfärg. Visst blev den vacker!?!
Det här gamla linneskåpet var mörkt brun från början å nu är den vit å vacker som en dag!!!
Kransarna i gjutjärn var gräddvita å passade inte alls ihop med skåpet. Så de sprayade jag oxå vita. de har dock "blött" igenom lite grand, men ser bara jätteläckert ut!!

Det gamla TV-skåpet är numera "leksaksskåp" i Bebis rum! Skåpet är köpt på Ikea och var mörkbetsat från börjanDet lilla pelarbord, från Ikea, har jag oxå målat om. Det var i och för sig vitt från början, men jag ville ha lite struktur på bordet. Å jag blev jättenöjd med resultatet!
Hylla från Ikea som är gjord av björk, fick sig oxå en släng av vit färg!!!


Min mor och fars gamla "putsa fönsterna"-stege har jag tjatat länge på att få. Nu är den vit och får agera "Herrman" inne i vårt sovrum. Perfekt att slänga kläder på!!!
Nu ska jag ner och göra ost- å skinkfylld köttfärslimpa med kokt potatis å rårörda lingon. Mumsfillibaba!!!

Kramar från mig och sjuk Bebis!!

// Inredningsfru

Inga kommentarer :