onsdag 30 september 2009

Om att lyssna!!!


















Eftersom min man kommer från olika planeter då det gäller att förklara en plats, eller en vägbeskrivning, så får vi verkligen anstränga oss för att lyssna på vad den andra säger. Å som sagt tålamod är en dygd!!!

" - Ta till höger när du ser Burger King...."

" - Till höger om jag står med Burger King i ryggen eller till höger om jag står framför Burger King eller om jag står till höger om Burger King???"


" - Va??? Ta bara till höger,,,,,, vänta jag ser dig!!! Ta höger nuuuuu!!! Neeej, fel håll, fel håll!!
"

" - Jag tar ju för tusan höger!!!"

" - Mitt höger, mitt höger......"


" - Ja, för det är ju solklart!!!"



För tio år sedan så stod man inte som ett fån och snurrade med en mobiltelefon i handen och såg allmänt förvirrad ut. Å ändå hittade man varandra.......

// Inredningsfru på vift

Pssssst.... Här kommer lite fler bilder från gårdagens besök hos Systrarna Grön!!

1 kommentar :

Emmas utsikt sa...

Ja det är inte lätt alltså. Hra du varit på Unnerstad Gård ännu? Det är MYSIGT där. Men alltid stängt när jag är i stan för det sker kanske en gång om året. Du borde kika in på Epok också. Och missa inte den lilla söta butiken i Torggata, den är så liten att man nästan går förbi. Har glömt vad den heter.