söndag 13 september 2009

Vitamin-boost!!!




Kände att jag behövde en riktig vitamin-boost idag så då blev det (ekologisk) grönsaks-soppa till middag; morötter; potatis; kålrot; purjolök; vitlök; rödlök; färsk timjan och persilja.

Eftersom vi hade en halv grillad kyckling kvar i kylen så slängde jag faktiskt i hela ( japp, med skinn å ben å hela baletten) kycklingen så att den fick puttra med och avge en massa mumsig smak. I med lite kryddor ( curry gjorde susen), buljong, en matsked aivar relish och smaka av. När potatisen var mjuk plockade jag upp kycklingen, benade ur å kastade i kycklingköttet i soppan. MUMS!!!

Mätt å belåten och ny-boostad med vitaminer!! I morgon kommer jag att vara frisk som en nötkärna!!!

Kram kram

// Inredningsfrun

2 kommentarer :

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Oh my God! Hur hinner du med så många inlägg varje dag? Jag behöver en STOR portion av din energi och kreativitet, är glad om jag hinner med ett inlägg om da'n. Beror det månne på den där härliga soppan? =)

Kramen

Camilla sa...

Jag säger det samma, hur hinner du? Med en bebis och ett så stort hem. Hur hinner du med allt? Kram narlivetarsombast (Camilla)