lördag 12 december 2009

Julgåvor!!







Det är nog ingen tid på året som man är bortbjuden och bjuder hem så många som nu i juletider.

Man får små julgåvor och man ger små julgåvor. Vilket jag ÄLSKAR, både att ge och få!!! Å då kommer vi till det här med "vad-tusan-ska-vi-ha-med-oss"-ångesten. Å ångest är ju tok-onödigt av en massa anledningar, så klart!!!

Jag ser på det så här!!! Det är tanken som räknas, alltid!!! Har man tid (vilken man ju inte alltid har så mycket av, speciellt i det fullspäckade december) så gillar ju i alla fall jag att få och ge bort presenter man kan ÄTA!!! Å då kan man ju faktiskt ge bort hemgjord fudge, knäck eller kola å slå in lite lite fint. Å har man inte tid att göra sina egna presenter, så kryllar det av söta små och hyfsat prisvärda små godsaker ute i butikerna, som är så när som på hemgjorda.

Dessa godsaker har vi fått av vänner å bekanta och jag kan inte hia mig (som vi säger i Småland) att få öppna å smaka på godsakerna!!! Mmmmmmummma!!!

Trevlig lördag önskar jag Er!!

Nu ska vi i väg på kalas!!! Tjohooooooo.......

// Inredningsfrun

1 kommentar :

Anonym sa...

Ja visst är det kul att göra egna ,dina var fina.