tisdag 15 december 2009

Å så var det det här med......






..... julgodis!!!!

Varje år gör jag en massa olika sorters kolor, knäck och hemgjorda små chokladpraliner ett tag innan jul!!! Å varje år lovar att jag inte ska provsmaka en massa innan julafton men ändå så hittar jag alltid mig själv med handen i "kakburken" med värsta "jag-måste-bara-kvalitets-kolla-så-att-alla-sorter-blivit-bra-så-att-jag-inte-får-stå-där-å-skämmas-på-julafton-för-kolan-är-för-hård"-ursäkten. Å för varje år blir jag bättre å bättre på att komma på ursäkter för mitt "prov-/kvalitetssäkrings-smakande! I år lyder motiveringen/ursäkten som följer:

" - Åååå, alltså, jag MÅSTE ju bara provsmaka eftersom jag hade tänkt att....... hmmmmm... ehhhhh....... joooooo, just det ja.... jag ska ju SÄLJA dem!!! Bra va!! Perfekt att dryga ut mammapenningen med!!! Så nu måste jag ju testa alla sorter, minst två gånger var så att jag jag inte blir stämd för att det är för stora bitar nötter i knäcken eller för mycket citron i saffranskolan. Så om du ursäktar mig, älskling, så måste jag återgå till mitt frossande,,,, ehhh jag menar ju så klart kvalitetssäkrande!!!!........."

// Inredningsfrun med bokstavligen hela armen i "kakburken"

Pssssssst........ Söta godisstrutar (gjorda förra året) som jag gjort av bibelpapper och notpapper. Sedan har jag gjort etiketter å bränt dem lite i kanterna för en mer "gammal" känsla. Lite grovt snöre runt om å - voíla - en personlig å vacker godisstrut!!!

3 kommentarer :

Anonym sa...

Åh det så gott ut jättefina strutar.

Camilla sa...

har du något gott recept på smarrigt julgodis som du kan dela med dig utav? KRam

Photo by Maria sa...

Vilka fina strutar..

Jag skall göra julgodis i helgen har jag tänkt och risken är att jag med hittar på en mer eller mindre bra ursäkt för att äta.. Sen får jag ångest över viktuppgången som kommer som ett brev på posten.. men men..

Njut nu av vinterkvällen..

Kram
Mia