söndag 20 december 2009

Upp i ottan!!



Termometern visar på - 7 grader och det tunga snöflingor dalar sakta ner mot marken. Det är becksvart ute, sånär som på ljusslingan i grannens träd. Allt är stilla så stilla. Trodde jag, ja!!!! Herren i huset har tydligen bestämt sig för att vakna........

Idag kände nog Bebis att det var en speciell dag, äntligen fjärde advent, för upp i ottan skulle han. Klockan 06.00 och rakt som en soldat stod han gevakt i sängen och sjöng. Japp, sjöng var ordet för nu gör han det av hjärtans fröjd!!! Det är nog alla julsånger som går varma här hemma som satt sig hjärna.

Nu ska jag ner och tända brasan och tusen juleljus och fixa i ordning frukost de lux med extra allt. För det är ju trots allt JUL!!!!

Hoppas att Ni fortfarande ligger och sussar gott i era varma sängar och att Ni får en mysig fjärde advent!!

Julefrid önskar jag Er!!

// Inredningsfrun på julmyshumör

4 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Ja så tidigt sussade jag gott i min säng :-) Gott med pigga barn på morronen ;-)

Hoppas din dag varit bra..

Kram Mia

Miruschka sa...

Vilket vackert hus ni bor i. Det var några år sedan man blev väckt av sång på morgonen, nu blir man nästan sur för att de sover så länge. Hoppas din söndag varit/är bra!

Bella sa...

Så stämningsfulla bilder du visar, jättefina!!

Hoppas du haft en bra dag

Kramar Bella

Anonym sa...

Magical!!!:)