tisdag 12 januari 2010

Ärliga, härliga barn!!!





Hört på Bebis första inskolningsdag:

" - Vad du ser..... KONSTIG ut!!!"

" - Jasså, det säger du. Vad menar du med konstig?"


" - Ja du har ju....... LÄPPSTIFT på dig juuuuuu!"


" - Jaha!! Så man är konstig om man har läppstift på sig, menar du?"


" - Jaaaaaa,,,,, SÅKLART!!!
"

" - Du har rätt! Jag är nog lite konstig!!"


// Inredningsfrun å stolt mor till blivande förskolebarn å dessutom lite konstig

Pssssssst.......... Bebis första dag på förskolan gick som smort. Han var glad som en lite speleman och gick runt å sjöng och kastade frukt i huvudet på de andra barnen. Det är vår Bebis det!!!

5 kommentarer :

Miruschka sa...

Vad roligt att läsa att du skriver "förskola" och inte "dagis", det värmer ett förskollärarhjärta! Jag har ett barnbarn som började sin inskolning igår!
Du har säkert fått höra det många gånger, men här kommer en komplimang till: vilka vackra foton du tar!!!

Tjohalia sa...

Å,sött samt lustigt.
Skönt att det gick bra.
Tiden går fort att man inte fattar. Snart börjar min minstingen på förskolsklass. Känns konstigt. Hi..

Photo by Maria sa...

Kastar frukt låter som en skoj grej så där första dagen ;-) Fast kanske inte för de andra barnen.. Ha ha..

Kram Mia

Jessica sa...

Vad skönt att det gick bra första dan, jag kommer ihåg då jag skola in mina som gick superlätt för dom men lite jobbigare för mig. Särskilt med den sista för då var den tiden förbi. ha det bra kram jessica

Anonym sa...

Fick en söt kommnetar en dag ikassan påjobbet av en liten kille ; Du har så rött läppstift så du kan bara bli pussad av någon gammal !!!!!!! Den kommentaren fick en att le resten av dagen.