söndag 18 juli 2010

Spalje-jakt och snilleblixtar!!







När det regnade som mest (himlen minst sagt öppnade sig) här på the Island i går, så fick ju jag så klart världens snilleblixt som bara MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSTE göras på en gång!! Jag fick nämligen helt plötsligt för mig att jag skulle göra en liten softisch-hörna vid passagen mellan garaget och huset!!!!

Så off I went till den lokala blomsterhandeln för att fixelifixa lite blommor (maken hade gett låååånga blickar på en klätterros som vi skulle ge bort i 30 års present och tyckte att vi skulle ha en likadan. Så på så sätt kan man ju säga att det är hans "fel" att jag bara var tvuuuungen att åka och köpa en likadan) och lite annat smått och gott till den blivande softisch-hörnan.

Så i hällande regn och lite åska bar jag ner utemöblerna från balkongen (som vi ändå aldrig använder nu när vi har altanen), planterade, fixade och donade . Å efter en halvtimmes fixelifix så blev resultatet det ni ser ovan!!! Vad tycks???

Klätterrosen ska få stöd av en spalje som jag tänkte måla i samma färg som garaget (Falu rödfärg). Så idag blir det till att åka på spalje-jakt!!! Tjohooooooooooooooooo!!!

En härlig söndag önskar jag Er, goa söta underbara bloggläsare!!!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssssssst......... Det är bara blommorna som jag har handlat. Resten av lull-lullet hade vi redan. Alltid kul att kunna flytta runt saker till nya platser så att det känns som nytt!!!

2 kommentarer :

Emmas inne och ute sa...

Vilken mysig plats du har ordnat!!!

JA vilket åskväder det var här igår. Vi var inne i stan och jag hittade lite nytt till kökshyllan...

Må så gott!/ Emma

nikita sa...

Superdupernice!! som allt du pysselipysslar ihop =)