onsdag 24 november 2010

Nej, se det SNÖAR!!


Ja, ibland får man nog vara lite försiktig med vad man önskar!! Det har regnat konstat hos oss, på the Island (japp, helt korrekt - Öland) i en veckas tid men inatt har det kommit snö. Å de menar jag inte lite "pytte-pytte-töar-bort-under-dagen"-snö utan mer "nej-se-det-SNÖAR-så-det-knappt-kommer-att-gå-utanför-dörren"-snöar!!! Å så blåser det storm!! Snacka om ytterligheter!!!

Igår satt vi i ett alldeles mörkt hus eftersom vi fick strömavbrott som håll i sig större delen av kvällen. Så vi satt och kurade upp i soffan och mös med tusen juleljus!! Härligt!!

Nu ska jag iväg till mina ljuvligt coola tolvåringar ute på min praktik. Snacka om personligheter!!! Häftigt!!

KRAM

// Inredningsfrun :)

Pssssssst...... Idag bjuder jag på lite bilder som jag han knäppa innan strömmen gick igår. Nu börjar julen sakta men säkert ta plats överaltl här hemma!! Håll tillgodo!!

10 kommentarer :

BLONDETTY sa...

Oj, då har ni fått riktig adventstämning på The Island nu då!

Du har ju så fantastiskt fint hemma! Gillar hissgardinerna skarpt! Skulle nog passa bra här hemma :)

Ha en riktigt bra dag i snön nu och var rädd om dig fina du!

KRAM
BLONDETTY

Annika sa...

Mysigt med snö, längtar också efter den. Det blir så ljust och fint då. Fin-fina stjärnor - perfekt storlek. Ha en underbar weekend-resa! Kram Annika

HannazLiv sa...

Hejsan
Kikar in på din blogg ibland, och måste säga att den är jätte fin!!
Minns dig från styleroom :-)
Där hade jag dig under mina favoriter med!!
Ha en skön onsdag, och en härlig adventstid!
// Hanna

Anonym sa...

Hej
Gillar skarpt dina rutiga tapeter! Jättefint till hissgardinerna och stjärnorna. Mycket stilfullt! Här i norrbotten visar termometern på -23 grader. Och det ÄR kallt..!

Ha en fortsatt bra dag!
Mvh
Åsa Engström

Kia sa...

Vad fint du gjort på spisen!! Ska pynta våran till helgen hoppas jag när alla flyttar ut ur vardagsrummet.
Visst är det mysigt med snö. Vi har fått en hel del också.
Trevlig blåsdag!

Anonym sa...

Man blir ju riktigt pyntarsugen :) får nog ta och släpa fram kartongen med julgrejerna!!! Förresten, Vi vill se lite preggobilder snart igen!!! Ha en toppendag!! Kramar från sanna i örebro!

Mys och hemtrevnad sa...

jag älskar strömavbrott..*ler.kramis semlan

Helena sa...

Vad fint du har det hemma hos dig! Jo, snön är onekligen här med besked... Igår kväll blåste det så jag trodde taket på huset i Färjestaden skulle lyfta och flyga bort till Skogsby. ;-) Ser fram emot att läsa dina saffransrecept!

Rebecca sa...

Vilken underbar kakelugn och hem ni har vackra bilder.
Mvh Vitaherrgården Rebecca

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Vilka stämningsfulla bilder. Det ser helmysigt ut.
Stor Kram Annelie ♥