onsdag 17 november 2010

Om jag någon gång tvekar....



... att jag valt rätt yrke (jag studerar till lärare), så kasta bara in mig i ett klassrum!!! Oj, oj, oj vad kids är coola!! Å det är en härlig känsla när ett gäng aningen överspeedade, högljudda sjätte-klass-huliganer plötslig blir tvärtysta när man sätter sig uppe på en bänk och börjar högläsa ur en bok!!!

Inredning i all ära men att jobba med barn ger så mycket!!! Men ni kanske får fråga mig om ett par år oxå, när toleransnivån för ljud kanske inte är lika hög :)!!!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssss.... Idag bjuder jag på lite bilder från vårt lilla "ljusfat". Inte direkt traditionellt "juligt" kanske, men härligt stämningsfullt när alla ljus är tända!!! Å by the way så är de söta glöggmuggarna jag skrev om i förra inlägget köpta i år. Så spring, spring om ni vill köpa :)!!

4 kommentarer :

Trivsamma förändringar sa...

Hej!
Fastnade av en slump här och har nu suttit och läst dina roliga och fina inlägg, och kikat på alla otroligt vackra bilder i över 1 timme =)
Älskar bloggar som man liksom blir "fast" i, och det blev jag här, kul!
Är alldeles ny här i bloggvärlden! Återkommer!
Ha det så gött
Hälsningar Maria

Anna F sa...

Hej! Håller verkligen med dig! Är själv föräldraledig fritidspedagog... och även om jag tycker om att vara hemma så kliar det samtidigt i "frökenfingrarna". Har känt igen flera av böckerna som du visat när du ska ha träff med herr hemtenta (eller hur är det du brukar skriva?) Lycka till med din utbildning! Du kommer säkert bli en toppenlärare!

//Anna

♥ Fyra årstider sa...

Sitter här och njuter..vilken cooling du är:)Du vet vad pedagogik är.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hejsan! Så himla fint ni bor, duktig du är! Älskar att blanda nytt/lantligt!! Du, jag gillar tepeten i köket superdupermycket, vilket märke är det på den? Du får mer än gärna svara på min mejl om du har tid och lust: fanny.svelander@hotmail.com, annars tittar jag in här mer kan jag lova:) / Fanny