fredag 10 december 2010

Färgmiss!




Kommer Ni ihåg att jag planterade ett par amaryllislökar i ett zinkspann i hallen?? Iallafall. Denna gången tänkte jag var vara lite "wild and crazy" och satsa på något annat än vitt. Så jag slog till på ett par traditionellt juligt röda. Or so I thought.......

Döm om min förvåning när amaryllisen slog ut och var...... ROSA (hyffsat felmärkta från butiken, kan man väl lugnt påstå)!!! Va, va, va?!? Oj, oj, oj men framför allt aj, aj, aj mitt öga (ja, det GÖR nästan fysiskt ont)! Inget rosa i vårt hus under december månad! Så enkelt är det bara.

Så nu står jag med två (jag har nog aldrig haft så vackra amaryllis i hela mitt liv) praktexemplar som bara blommar och blommar. Så typiskt!

Hoppas att Ni haft en härlig fredag. Å till er som inte haft det; Hav förtröstan, dagen är inte slut ännu :)!

KRAM

// Inredningsfrun

7 kommentarer :

Anonym sa...

Hej :) Antar att du är mätt på alla grattis-kommentarer och sån, men här kommer en till!! GRATTIS till vinsten!! vad hittade ni på med pengarna?? Underbar i tv är du och vill ju se mer av dig :) Ja du, det där med färg på blommor kan jag bli galen på, i våras skulle jag plantera vita rosor hemma. Köpte två olika sorter som skulle vara vita, men när de slog ut var den ena rosa och den andra gul och röd spräcklig...?? gud vad arg jag blev, är mammaledig och alla vet ju att det blir man ju inte rik av, så då blir man så besviken när man väl kostade på sig lite fina rosor.. jaja, hoppas det är bra med dig och familjen!! Som sagt verkar ju de negativa kommentarerna komma från samma person och de var ju inte många, många positiva kommentarer har du fått iallafall!! :) Må så gott! Kram från en sanna i närke :)

Millan sa...

Jag tycker amaryllisarna ser jättefina ut!!!
Och så vill jag passa på att skicka ett stort GRATTIS till dig, det var så kul att se dig i tvn....
Kram Millan
ps...jag har börjat fundera på om det verkligen var din man som brukar vinka till min, för tydligen är det en man med hund som brukar vinka, min man trodde att det var han som bodde i ert hus, men ni har väl ingen hund? Kan inte komma på att jag sett nån här på bloggen iallafall...

Anna F sa...

Hej! Ansluter till mig till den gratulerande skaran... det var riktigt kul att se dig och ditt hem på tv. Efterlyser lite bakom-kulisserna-info... är så nyfiken på hur det funkar! Har hört att man filmar från tidig morgon till sen kväll... hur funkar det? Blir det många omtagningar på middagen? Jag tror mig ha förstått att Helge inte är med under inspelningen... så det var väl inte din toalett han gick in på? Berätta gärna mer om "bakom kulisserna" än det som jag frågar...

hälsningar ~nyfiken i en strut~ Anna

Kajsa sa...

De ser faktiskt rätt så fina ut ändå tycker jag.. :) tänkte, precis som alla andra, säga grattis till halvåtta-vinsten. håller även med alla andra om att du verkar vara superskön! :)
Kram!

Kristin sa...

Hej vännen! Grattis till vinsten, säger jag som de andra! ;-)

Jag tycker nog man kan säga att amaryllisen är röd med vita strimmor. inte rosa. Är kanske lättare att leva med om man kan definiera det så ;-) *fniss*

Jag gjorde en dundertabbe ett år i vår rabatt på framsidan. Köpte tulpanlökar som skulle vara vita blommor på, och planterade vit allium. Skulle bli så himla tjusigt, tyckte jag. Så kom tulpanerna upp. De var orange!!!!! Sedan kom alliumen och slog ut, den var lila!!!!! HUA vad fult det blev, jag som hade tänkt mig en vit rabatt. Nåja. Färgglatt och lite bohemiskt var vad jag fick istället...

Ha en bra helg! Jag ska iväg och köpa ny kamera... för MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSOR av pengar...

Kram Kristin

Anonym sa...

Hej Marika!
Har följt din blogg länge nu utan att lägga en enda kommentar till dig men nu kan jag bara inte hålla mig längre Du hare n så fantastiskt inspirerande blogg och man blir så GLAD när man kikar in här
Och sen blev man ju inte mindre glad av att se dig på tv Du var super! Va kul att se ditt hus live och dig naturligtvis! STORT GRATTIS till vinsten! Och hoppas du hittar något litet hörn i huset för din rosa amaryllis ;)
Mvh
Anna "utan blogg"

Anonym sa...

Hej!
Jag håller med föregående talare, du har en jättefin blogg, jättemycket fint, men nu undrar jag var man kan få tag i adventskalendern som du har under trappen, har set den någonstans men kommer inte ihåg var.
Tacksam för svar på min fråga.

God Jul önskar Lena