torsdag 23 december 2010

Tjuvkik!






Idag bjuder jag på ett litet tjuvkik på årets juldukning. Då vår andra röd julduk tyckte att det tydligen var en jättebra idé att marinera sig själv med stearinljus har vi hittat en ny.

På bordet kommer jag att lägga granris (gubben vid granförsäljningen trodde inte jag var riktigt klok när jag bad om att få det han ville slänga!!), nötter, vackra röda juläpplen, kanelstänger och små kakformar med ljus i. Å så har jag hittat vita linneservetter med vacker brodyr som jag bara knyter ett rött band runt. Enkelt men elegant!! Eller vad tror Ni??

Idag är det snöstorm här på the Island. Tur att vi håller oss inomhus och myser!!

KRAM på da´n före doppare da´n!

// Inredningsfrun

10 kommentarer :

Marianne sa...

Vi ser framemot att få sitta vid detta vackra julbord! Snön yr utanför fönstren och brasan brinner fint, vi kommer snart med lite mat och dryck. Denna kvällen tycker jag är den finaste att sitta och rimma med nära och kära! Kram mor och far

Anonym sa...

Önskar Dig & Din familj en magisk julhelg.
Hoppas att alla kommer fram till Er i snöovädret som råder på the Island.
Många julkramar från "Förortsfrun" <3

Tillsammans Hemma sa...

Hejsan frun.
Vill såklart också önska dig och hela din familj en riktigt God Jul med bara mys, mys, njut och ännu mera mys tillsammans med människor ni gillar. För det är väl precis vad julafton är till för.
Ha det så himla bra och jag vill bara säga att fortsätt med flaggan i topp du frun för det gör du så innivassens bra!!!!!!!!!!!
Många julkramar från Loo! Såklart en eller två extra julkramar till Bebis!

Hem och Lycka sa...

Å så vackert du gjort!

God jul, kram Mia

Anonym sa...

God Jul Inredningsfrun och tack för det här året!
//Gisela (som kikar in då och då)

♥ Fyra årstider sa...

God jul goding. Ha det gott med din fina familj♥
Kram Lotta

Anonym sa...

En riktigt God Jul önskar jag dig och din familj!
Kram Magda =)

Millan sa...

Är bara inne här en snabbis idag, vill gärna passa på att önska dig och de dina en riktigt god jul med mycket tid att umgås och bara ha det bra!
God Jul och kram från mig!!!!

Anonym sa...

Vi bara önska Er en riktigt GOD JUL!

Många snöiga kramar ifrån andra sidan sundet

Photo by Maria sa...

Vilken fin julduk du har..
Fint att duka med granris, kanske skulle ta efter det till vår dukning..

GOD JUL!!

Kram Mia