torsdag 20 januari 2011

Återvinning!


Burken med favorit örtblandningen......
..... har fått ett nytt användningsområde......
.... och är numera hyresvärd.......
..... åt lite vårlökar.......
..... som får pryda hyllan i köket!
"Man tager vad man haver" är ett väl använt ordspråk här hemma eftersom jag gillar att återvinna det man har utan att behöva köpa en massa nytt.

Idag tog jag den gamla kryddburken (med förövrigt lööööööjligt god örtblandning) och skrubbade den ren och fin. Ner med lite blå scilla-lökar och - voliá!! Återvinning när det är som billigast och bäst :)!

Imorgon är det redan fredag... igen!! Var det inte fredag nyss?? Härligt är det i allafall - tjohooooooooo!!!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst..... Idag har jag suttit hela dagen med näsan i skolböckerna men är lååååångt i från klar. Så jag vet iallafall vad jag ska hitta på resterande delen av kvällen....... tjibi....

5 kommentarer :

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Det är så härligt att läsa att du återanvänder och inte är så styrd att man måste köpa nya dyra saker för att ha ett fint hem. :))

Va duktig du är som pluggar! Jag står själv inför ett val om jag ska börja plugga igen till hösten.
Vi får se vad det blir. :)

Anonym sa...

Har varit på mitt jobb på Ikea och plockat upp varor idag. Tänkte på dig när jag fick se alla nyheter med Fejka blommor. Ett jättefint konstgjort olivträd. Det måste vara ekonomiskt, står sig lika fint hur länge som helst. Hoppas ni får en skön helg hela familjen.

Kram Cajsa.A

mammaxtre sa...

Helt rätt att tänka återanvändning, det blev (ju) fint dessutom.

Sköt om dig

Anonym sa...

Godmorgon, godmorgon!
Uppe med tuppen för att hinna med allt denna underbara fredag - är nämligen ledig - jippi!!!
Ska nu röja i köket innan jag ska inta en god frukost. Sedan bär det av till den Stora Staden för att få mina fötter fixade o fina. Detta är MIN fredag.
Ha en underbar helg, kram fr
"Förortsfrun"

Petra/Grannfrun sa...

Vad påhittig du är, och superfint blir det ju...

Lika härligt varje vecka som det blir fredag, bästa veckodagen :-)!

Trevlig helg!

Petra/Grannfrun