onsdag 12 januari 2011

Defintionen av rik!






På hyllan ovanför åbäket (läs tv:n) står jag och kärleken i mitt liv.
Ja, vad är egentligen definitionen av rik?

Jag är rik! Ja, till och med rikast i världen skulle jag vilja påstå. Jag har allt som jag kan önska mig i livet; En underbart fantastisk man som dessutom är min bästa vän i världen; En underbart ljuvlig son som jag skulle offra allt i världen för; En familj som alltid stöttar en och som grädde på moset har jag vänner som tycker om mig för den jag är och som står vid min sida när det blåser.

Är inte jag rik så säg!!! För det är iallafall min definition av att vara rik. Allt annat i livet är bara världsligt och betyder inte ett skviddevutt när världen rämnar under ens fötter.

Är du rik?

KRAM

// Inredningsfrun

12 kommentarer :

Frida- trendenser.se sa...

Vilket underbart rum! Fotona på er är fantastiska. Trevlig kväll //Frida

Anne-Lie sa...

Vilka underbara bilder, det är en njutning att kika i din blogg!

Anne-Lie

Anna sa...

Fantastiskt fint skrivet!! Det är en gåva att ha allt man kan önska och känna tacksamhet över det. Inte lätt alla gånger heller.
Fantastiska bilder, vilket hem!! Oj!
/Barfotaflickan

fröken knopp sa...

Åhh, vilken lycka ditt inlägg gav, ibland behöver man stanna upp o verkligen täbka efter..Oftast susar jag bara på o vet bara vad jag vill o vad jag vill ha... Men vet du vad?! Jag är nog allt rik jag med, en underbar sambo o tillsammans har vi våran lilla prinsessa, en underbar familj o massor av goa vänner!!

Tack för att du fick mig att tänka efter!!!

Varmaste Kramarna Elin

Drömmar och Verklighet sa...

Japp, jag är också ruskigt rik :) Vad snyggt det är när du har olika sorters gardiner i fönsterna :) Kram Anna

Anna i Hallsberg sa...

Åh, vad gulligt skrivet och vad bättre är så ÄR det definitionen på rik. Ni är sååå gulliga!! Kramis Anna i Hallsberg

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
När man tittar ut genom fönstret hos mig idag så är allt vackert vitt,den där "färgen" som vi gillar att ha inomhus, dimma, rimfrost och snö har målat hela världen vit. Det är så vackert, precis så vackert som det är i ditt underbara hem.
Önskar dig en härlig Knutdag och har du inte dansat ut julen så är det dags.....
Nu skall jag gå ut i det vita och ta en morgonpromenad.
Kram Raina

Uddnäsfrun sa...

Jag är förundrad över att GUD uppfann denna vita nederbörd och ger oss den på den mörkaste årstiden av dem alla. Det måste betyda något eller hur? Är dessutom otroligt glad att denna vita nederbörd inte kom i somras, vilken skitsommar det hade varit då. Är inte ett dugg religös, men visst kan man förundras. Vill passa på att tacka för en otroligt inspirerande blogg. Springer runt här i Falun och söker Ranukel för fullt nu. Pärlhyacinterna är redan inhandlade. Ha en bra dag Marika.

Jenny sa...

Hej!
Kikar in hos dig nästan dagligen, sååå mysig blogg du har. Håller med dig om din definition av att vara rik. Samma här, jag har man, barn, familj och underbara vänner och då spelar allt annat ingen roll. Man måste nog som sagt stanna upp ibland och tänka efter.
Kram och ha en bra torsdag

Sarah sa...

Instämmer, jag är också rik och det är en värmande tanke. Jag har min allra Finaste vid min sida och vi har vår valpis och vi är friska (nåja, lite däppt i däsad men annars så... :) och det finns faktiskt ingenting mer som jag skulle kunna önska mig som faktiskt skulle betyda någonting. DET är viktigt att komma ihåg!
Hoppas att du får en bra dag du också!

Anonym sa...

Fint skrivet. Jag är också rik, har en helt underbar man, 2 underbara döttrar som alltid finns där för mej. En så go katt som kommer o ger en tröst när man känner sig sjuk eller lite ledsen.Är stolt över vårat hem som vi har skapat tillsammans. Och att vi får vara friska. Ha en skön helg! Kram Magda =)

Angelica sa...

Vilket underbart hem!