lördag 1 januari 2011

Inredningsåret börjar med sjukhusvitt!

Januari:
Nytt år! Måste ju bara börjas på ett bra sätt......
..... med en massa smarriga semlor! De prickiga kopparna från
Greengate är lika vackra att se på som mysiga att dricka ur.
Februari:
I sovrummet hänger jag upp Bebis vackra dopklänning.
Å bredvid hänger jag en gammal snaps-flaska som jag knyter
ett snöre och stoppar i en snödroppe.
Mars:
Små bellisar gör det vårfint i köket.
April:
Nu är det dax att plantera Mårbacka-sticklingar!
Det gör jag i muggar från Ikea.

Maj:
Sköna maj innebär syréner! Härligt!
Gamla vackra Coca Cola-flaskor får agera vaser åt syrénkvistar i köket.
Den efterlängtade tallrikshyllan är äntligen på plats.
Juni:
Söta Lotta och Kristin kommer för att fota ett reportage som
kommer att publiceras i Drömhem & Trädgård nu under 2011. Spännande!
Min lilla planteringshörna blir äntligen klar.
Som planteringsbänk har jag använt mig av en gammal dörr!

Juli:
Denna månaden har vi alltid "längst-med-vägen-blommor"
(sådana som jag "hittar" när vi är ute och går) i köket.
Passagen mellan huset och garaget pimpas med lite bord, stolar och växter.
Augusti:
Årets bästa Blocket-fynd (en härligt mysig korgsoffa) är på plats på altanen.
Tillsammans med korgstolar får vi äntligen en liten
mys-hörna!

September:
Jag gör ett försök att lull-lulla bort åbäket (läs TV:n) och sätter en hylla ovanför.
Förvillar lite grand iallafall.

Oktober:
Jag lull-lullar lite under trappen.
Orkidéer i en zink-hink är enkelt och vackert!

November:
Hösten innebär vackra färgsprakande cyklamen.
Så klart att en sådan får pryda köksbordet!
Julen får tjuvstarta lite och jag sätter en vacker julros i en kopp!
December:
Snö, snö och åter snö! Men oj så vackert!
Idag bjuder jag på en liten kort briefing av inredningsåret 2010. Som ni förstår är det inte lätt att summera :)! Men oj, oj, oj så roligt det är att sitta och kolla igenom alla inlägg man gjort under 2010.

Här hemma har julen så smått börjat försvinna. Ut med rött och in med vitt! Skönt att återgå till det vilsamma, opersonliga och sjukhusvita igen :).

KRAM

// Inredningsfrun

8 kommentarer :

Anonym sa...

Hej Marika!
Vilka vackra bilder du summerar året med. Ser fram emot ett nytt härligt år. Du är så duktig på att inspirera. Här hemma åker det mesta av julen ut också. Törs jag fråga hur det gått med granen? Måste erkänna att i år barrar vår tidigt, så den blir nog inte gammal. (Hoppas att din make inte läser detta). Men, men den har doftat härligt. :)
Kramar Lena

~~*Pennyshouse*~~ sa...

god fortsättning !

härliga bilder.

jag önskar dej det bästa under året 2011!
kramiz Nilla

Anonym sa...

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar vi Er!

Bättre sent än...har äntligen tagit mig upp efter en febrig helg.

Kramar ifån andra sidan sundet

Anonym sa...

Lika fina bilder som vanligt i din blogg!!! Det är alltid lika trevligt att läsa om vad du gör i ditt vackra hem på vackra öland.. må så gott/carina

Anette sa...

Hej!
Vilken härlig årskrönika! Verkligen inspirerande! Vill också passa på att önska dig ett superhärligt 2011.
Ha det gott!
Anette

Photo by Maria sa...

Ett härligt år..
Ser fram emot att få se reportaget sen :-)

Ha en fin start på en ny vecka i detta nya år..

Kram Mia

♥ Fyra årstider sa...

Vad jag längtar till reportaget ska komma ut. Tycker din altan ser underbar ut..ja hela ditt hem.
Kram Lotta

Anita sa...

Semlor! Man blir ju helt salig :)