söndag 9 januari 2011

Snöras och rosa ranunkel!






Idag är det plusgrader här på the Island. Men istället för charmigt takdropp så fullständigt rasar snön ner från taken med dunder och brak. Å himlen är hopplöst grå, men vad gör väl det! För inne lyser sötaste rosa ranunkeln upp i mörkret. Denna rara lilla skönhet hittade jag på Ica, av alla ställen, igår. Vilken lycka!!

Så nu kan det vara grått och trist bäst det vill för jag har ändå lite vår inne :).

Nu ska vi snart iväg på mysig middag,,,, igen! Hoppsansaåhejåhåsåtrevligt! Two days in a row - det är lyx det!

KRAM

// Inredningsfrun

8 kommentarer :

Unknown sa...

Hej!
Kul att du har hittat till mig så hittade jag till din fina blogg. Vilket fint hus ni har, det är nybyggt eller? Ser att det snart är dags för en liten bebis, kul. Själv har jag tre barn.

Ranunkel har jag sett nu lite varstans, får nog köpa mig en sådan. De är verkligen fina.

Hoppas middagen var trevlig:)

Kram Anna

Tillsammans Hemma sa...

Hej Frun.
Vilken underbar färg på en helt underbar blomma! Köper ranunkler ibland, men jag lyckas alltid ta livet av dem nästan innan vi hunnit njuta av dem. Undrar just om de är svårskötta?? - tror nog det, för det kan inte bero på mina alltid så himla "gröna" fingrar............?
Kram på dig från Loo!

Hannashome sa...

Vaknade tre ggr inatt av snöras från altantaket. Inte så jättekul när man är gravid o har svårt o sova ändå.
Härligt med lite rosa, de e ju bara sååå vårigt =)
Jag e sugen på o ta fram mina rosa kuddar..

Unknown sa...

Ha det så mysigt! Jätte fin ranunkel (= Får man fråga vad du gör av alla växter? Dör de & sen så köper du nytt eller? Kram kram

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Att lite blommor kan göra så mycket! Jag måste nog shoppa lite tulpaner och piffa med! Det blir sån känsla med lite blommor!
Här har jag skottat taket på växthuset idag, tyvärr inga snöras så långt ögat ser och istället för att vänta på ett takINras så blev det till att ta fram spaden! Nu- 3 kilo lättare (jag alltså, efter skottningen)! Må gott!

Bittan sa...

Härliga bilder som vanligt :-)

Finns inget som ger mer hopp om våren än vackra blommor.
Ha det bäst där på the Island
Kram Bittan

Anonym sa...

Härligt att läsa din blogg. Man känner hur du spritter av glädje.

Liza sa...

Åh så fin!
Jag fick nöja mig med en liten Primula, men den va söt den oxå!

Mvh Liza