söndag 20 februari 2011

Lagom vårig dukning







Är Ni som jag och gillar att sätta sig till ett vackert dukat bord? Fast min definition av vackert dukat är dock inte "Nobelmiddag-med-servettvikningar-a-la-very-komplicerade-med-lyx-lyx-blomsterarrangemang" utan det är snarare tvärtom. Lagom och less is more gillar jag! Sedan tager man vad man haver och gör det bästa av det!

Jag är bara så glad att jag fick mattallrikar från Mateus i 30 år s present förra året för de är så vackra i sig att duka med och det inte krävs en massa annat lull-lull. Igår när fotografen var här la jag bara en vacker tyg-servett (från Himla) knöt ett grovt band runt om och stack ner en kvist vaxblomma och en mini-påsklilja och la över tallrikarna. Enkelt och vårigt! Det hade räckt med en liten kvist från videkvistar också kan jag tycka, men jag villa ha lite färg till bilderna så det fick bli härligt gula påskliljor. Iallafall.

En fortsatt härlig söndag önskar jag er!!

KRAM

// Inredningsfrun

9 kommentarer :

Anonym sa...

Hallå där! superfint som alltid både du och ditt hem :-D jag har startat en blogg, vi ska bygga såd kändes som ett ypperligt sätt att dkumentera allt.. jag har bloggen hos blogspot precis som du.. men ja undrar om du har några tips på hur man får till designen på bloggen? jag skulle vilja ha som du allra längst upp, kallas det header.. om du har några tips så får du gärna maila mig
/Madde modermadde@hotmail.com

Ljusa vardag sa...

Gud vad fint du dukat! Håller med, less is more! Nu blir det solsidan med vaniljglass och hjortronsylt (fast utan fin dukning) Mvh Anna

JessicaMaria sa...

Mateus är så fint! Dock har jag hört att många haft problem med att glasyren har krackelerat. Har du märkt av nåt sånt?

Piffa och Puffa sa...

Hej!
Jag bara njuter av fotona som du visar. Sååå vackert hem. Du kan det där du med inredning. Vilken fantastiskt fin mage du har, blir nästan lite avundsjuk. Nejdå, jag har gjort mitt, är 41 nu. Fick mitt första barn då jag var 18 år. Har idag 3 barn, den yngsta blir 18 år. Mellansonen, Robin, är en ängel och blev det vid 12 år. Nej usch vad jag babblar på.
Ha en bra vecka.
Kramar Anette

Anonym sa...

Hej Marika!
Superfin dukning! Man får vårkänslor även om snödrivorna är uppe vid köksfönstret. Men dagarna blir längre och solen värmer faktiskt när den är framme.:)
Önskar dig en bra vecka.
Kram Lena

Karin sa...

TACK TACK TACK för all inspiration! På tisdag kommer snickarna hit och river ner väggar och vårt kök...sitter här och raggar inspiration och DU har gett mig SÅÅÅ mycket!!! TACK TACK TACK!! Gissa om jag kommer kika in igen? kram Karin

mammaxtre sa...

Dukningen är jättetrevlig och tallrikarna underbart fina.

Ha en bra dag.

Leontine sa...

Hej!
Som vanligt blir man så glad av dina ljuvliga foton! Vacker dukning.
Är själv helt ny som bloggerska och kommer säkerligen att finna mycket inspiration från dig.
Har liknande fråga till dig som "Anonym"/Madde modermadde skrev i sin kommentar.
HUR GÖR MAN?? ( header etc)
Har du att svara i ett mail vore jag mer än tacksam.
Lycka till med maggen och kämpa på!
Kram Leontine

Anna i Hallsberg sa...

Halloj! Skulle vilja veta vilket mått du har på dina tallrikar från Mateus? Är det 25 el 32cm...Ha en skön dag! Kramis Anna i Hallsberg