onsdag 23 februari 2011

Långt ifrån lavendel!





Idag knarrar det under fötterna när man går mot snön och det är 16 minusgrader ute. Solen lyser dock från en klarblå himmel, fåglarna kvittrar och det är den ljuvligaste vinterdag man kan tänka sig.

Men alltså... jag KAN det här med snö nu! Inte för att jag inte är tacksam att vi fått härliga och vackra vintermånader att njuta av, men nu vill jag se gräs igen och känna doften av jord.

Så lys nu lilla lampa där uppe i himlen så att snön smälter bort, bort, bort! Tänk på lilla mig som snart ska ut med en barnvagn och traska för glatta livet och då vill jag inte kana runt på is som en vante!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssssst......En dag som denna är vi så långt ifrån doften av lavendel som det tänkas kan. Tur att det finns att köpa på påse :)! Sött hjärta fyllt av riktig lavendel har jag hittat i den lokala blomsterbutiken.

1 kommentar :

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Ha en strålande dag! :)) Här hemma var det - 27 men nu skiner solen så jag hoppas det blir lite varmare. :))