måndag 21 februari 2011

Sportlov!







Denna veckan har mina goa låne-kids på skolan sportlov vilket innebär att även jag har det. Eller ja, sportlov och sportlov, det blir mer ett plugglov för min del. Måndag till torsdag kommer jag spendera ugglandes framför datorn och läsa doktorsavhandlingar och förbereda rapporter. Intressant och lärorikt, javisst! Men jag hade hellre inte gjort någonting, slappat och myst med familjen. Fast å andra sidan så är det ju faktiskt exakt det jag kommer att göra om ett par veckor, med en ljuvligt doftande liten nyfödd dessutom. Oj, vad jag längtar till att ha det lilla knyttet vid min arm!!!

En härlig måndag önskar jag er!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssssssst..... Ni som har frågat om min header och hur jag gjort den så kan jag tyvärr inte svara på det, eftersom en snäll bloggläsare har gett den till mig. Hon har använt sig av något program, tror jag.
Idag får ni se lite bilder från vardagsrummet på ovanvåningen. Å till er som undrar hur vitt och barn går ihop sig är det ju faktiskt så att barn kladdar ju inte mer (eller mindre heller för den delen) bara för att det är en vit soffa. Smutsen kanske syns mer, men å andra sidan kanske man då tvättar överdraget oftare än om man hade haft en mörk klädsel. Så gör vi iallafall. Å by the way så är Bebis (och hans inte så kladdiga fingrar) inte det största hotet mot vår vita soffa, utan snarare hans drulliga föräldrar :).

7 kommentarer :

Unknown sa...

Oh what a wonderful blog with stunning pictures. I love them.

You getting a baby? Congratulation!!!!!!!

Hugs Tanja

Ljusa vardag sa...

Vad skönt med sportlov, men jag förstår verkligen att det inte blir så mkt sport för din del. Jättefina kort du visar från hemmet ditt! Ger inspiration! Jag röstar på vit klädsel och tvätta lite oftare ;) Haha ja det är kanske vi vuxna som dräller mer när jag tänker efter. Ha en fin start på veckan! Mvh Anna

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Underbara bilder från ett fint hem. :))

Lycka till med pluggandet. :)

Karin - Mina Rum sa...

Visst är det underbart med sportlov?! Själv behöver jag ju inte ens sätta mig för att plugga, kan bara slappa. Så nice...

Hoppas du också hinner lägga upp fötterna lite. Kram!

Det vita dårhuset sa...

Såååå vackert ♥

Stina sa...

Verkligen vackert! Stina

VillaKarlslund sa...

Härliga bilder( som vanligt).

Man får härlig inspiration av dig Tack.
Och tänk att det snart är dax för lillen att titta fram.Finns inget mysigare än att snofsa på en liten nyfödd.
Lycka till med skolarbetet(oj det lät gammaldags)

Kram Tina