fredag 1 april 2011

Denna gången har hon nog ta mig tusan rätt!




Någon som blivit så där härligt grundlurad idag när det är 1 april? Jag brukar vara en hejare på att hitta på saker att luras om men i år har jag faktiskt inte ens försökt. Å det där med "Hanniballs-manöver" är faktiskt inte ett skämt, den (hinn-svepningen) kallas så här! Det är en doktor på MVC där jag går som använder sig av uttrycket. Men visst är det lite roligt! Iallafall.

" - Har du inte skrivit din förlossningsplan ännu!!!", sa barnmorskan (med liiiiite för högt tonläge) när jag träffade henne idag. "- Då är det hög tid att du åker hem och gör det nu!" sa hon sen. Men vad skriver man på en sådan? Se till att jag inte ser ut som Afghanistan efteråt, tack! Typ..... eller???

Barnmorskan trodde definitivt att vi har ska ha fött barn innan söndag. Å denna gången tror jag ta mig tusan, att hon har rätt!

Men jag håller er så klart uppdaterade om bebis-födar-statusen :).

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst..... Idag har jag och Bebis varit iväg på kalas hos söta J & J. Sötaste lilla plåtburken (från Greengate) fyllt med ljuvligt gott thé och en plåtburk a la Inredningsfrun-design (med söt liten pensé i) tog vi med oss som present. Det vackra omslagspappret kommer också från Greengate och jag blir nästan godissugen när jag ser på det eftersom det är så härligt färgsprakande. Ja, jag vet... jag ÄR lite konstig. But what else is new :)?

6 kommentarer :

JUST ME sa...

jag anser förlossningsplan är överskattat blir aldrig som man tänker sig iaf :)
Hade ingen när jag födde min son. Har väl mål i munnen :)

Annette sa...

Lycka till! Annette S

LyckligaPraliner sa...

Åhh så spännande, Lycka till!! :)

Livet på landet sa...

Stort Lycka till du Härliga Inredningsfru!:)
Kram Helena

Unknown sa...

Har aldrig haft en förlossningsplan. För det första visste jag inte vad jag skulle skriva och för det andra gick det så fort båda gångerna så ingen hann med varken bedövning eller stövlar
Lycka till
Kram Maria

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Fina presenter och hoppas det gick bra hos barnmorskan. Vem vet, du kanske har värkar nu? :)) Imon ska jag iväg och snusa på bebis. :)) Ha det så gott och lycka till. Kram