torsdag 28 april 2011

Grönt är skönt!


Rosmarin och oregano. Lika vackra som goda!



Söt liten "kryddväxt-sticka" har jag fyndat på Maxi.

Nu efter allt gult till påsk (eller ja,,,, vi hade ju faktiskt inte så mycket gult) så är det nice att bara köra lite skönt grönt. Färska örter är bland det bästa som finns att lull-lulla med helt klart! Å dessutom är det ju lika vackert att dekorera med som gott att trycka in i ansiktet :).

Den söta lilla "krydd-stickan" (som det står ROSMARIN på) fyndade jag på Maxi häromdagen och den kostade endast 14 riksdaler. Är inte det billigt så säg! Fanns en massa olika att välja mellan. Dumt att jag inte köpte på mig fler....hmmm.....

" - Älskling!!! Visst MÅSTE vi åka till Maxi snart.... typ nu!?!?........"

Fortsättning följer :)......

// Inredningsfrun

6 kommentarer :

Maria Vicente sa...

Lindo lindo

Anonym sa...

Jag instämmer helt med dig grönt är skönt. Älskar färska örter. Doften av Rosmarin - havets dagg. Tack för tipset om den lilla kryddstickan så söt!

Ha det gott!

Kram Renate

Anonym sa...

Hej!! Och tack för en sjukt underbar blogg. Älskar din smak.
Grattis till dina två underbara pojkar.
Skulle va glad om du även la ut recept på dina goda mat o kakverk.
Tack!!//Ulrika

jessikan sa...

Men visst är man dum när man står där och tvekar och inte köper på sej! Sen ångrar man sej som tusan... Jag gör alltid så :)

Kram J

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Det är så härligt med färska kryddor! Och japp, grönt är skönt. :) Ha en skön kväll. Kram

Johanna Stålros sa...

Jättefina foton, fin inspirerande blogg / johanna