fredag 22 april 2011

Fika på vårt skäms-bord!





Igår satt vi ute och fikade här hemma hos oss, med ett par goda vänner. Å eftersom vi fortfarande inte har plockat fram våra altanmöbler (jamen detta är aaaabsoluuuut ingen peak till min käre make) fick vi sitta och trängas på vår lilla cafébord (som ser ut som det nätt och jämnt överlevt andra världskriget). Maken kollade lite skamset på mig och sa "- Eh, du älskling... har vi ingen duk typ... eller något som vi kan lägga på bordet?!?". Men det struntade jag i eftersom bordet var så fullspäckat med saker ändå så att man ändå inte såg all avskavd färg.
Hälften av sakerna fick stå kvar på brickan på marken eftersom bordet är så litet. Men vad gör väl det när solen gassar och livet bara är underbart. Allt behöver inte alltid vara så uppstyrt och tillrätta lagt jämt :).

En härlig låååååååångfredag önskar jag er!

KRAM

// Inredningsfrun

2 kommentarer :

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Smaskens! :) Håller med dig att allt behöver inte alltid vara så igenomtänkt och uppstyrt. Iblanb får man ta det för vad det är och det brukar gå alldeles utmärkt :)) Ha en underbar dag. Kram

Anonym sa...

Va härligt sommrigt :) Kan vi få receptet på den underbara pajen?
Glad Påsk från Finland.