söndag 17 april 2011

Triss i skönheter!






Å så har jag då äntligen fått tummen ur och planterat små Mårbacka-sticklingar i mina små konservburkar (uj,uj,uj vad jag har haft nytta av alla gamla burkar) . Så nu står tre små skönheter i köket som jag hoppas ska ta sig och blir stora och ståtliga som ursprungsplantorna. I let you know hur det går med den biten....

Nu ska jag ta Lillebror ut på eftermiddags-promis. Min käre make och Bebis mår nämligen lite halv-kymigt och har sovit nästan hela dagen, så de stannar hemma. Stackarna.

Vad har Ni hittat på denna härliga söndag?

KRAM

9 kommentarer :

nikita sa...

hej söta du !

Planterade du dem direkt då du klippt av dem eller satte du dem i vatten först tills dem fick rötter??

kram Nikita inredningsnörden

Ullis sa...

Härliga mårbacka och vackra bilder!
Ha en skön dag!
Ullis

Anonym sa...

Hej!

Jag har placerat lite Mårbackapelargoner i köksfönstren idag, men jag har inte varit lika flitig som dig. Jag har köpt mina ;-).

Idag har jag varit inne och städat trots det fina vädret. Men det var välbehövligt.

Kram Linda

Drömmar & Verklighet sa...

Jättevackert! "Pellisar" är en stor favorit här hemma och Mårbacka är ju ljuvliga!

LyckligaPraliner sa...

Vad fina de är! Gillar kort nr 2 mycket. Grönt & silver är så snyggt tillsammans :)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ah, jag måste köpa konserver!! Det blev ju jättefint!!!
Ha en bra vecka!

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Fina bilder du bjuder på och tur att du tog reda på burkarna. :)) Här har det fixats hela dagen, så nu är man så där skönt slut i kroppen. Dags att sussa så man orkar upp till jobbet imon. :) Ha det gott. Kram

helena sa...

Å vad bra, det där glömmer jag hela tiden att jag ska göra. Nu ska jag komma ihåg det! Något man ska tänka på när man kapar den stora "moder-mårbackan"?

Anonym sa...

Vackra Mårbackabilder du bjuder på! De gjorde sig mycket bra i burkarna du tog reda på (ett tidigare inlägg).

Önskar dig en fin start på veckan!

Måndagskramar Renate