lördag 28 maj 2011

Barnskrik och fågelkvitter

Sötast lilla glasvasen och ljuvligt gott thé
kommer från Nordljus.




Ingen helgfrukost utan Herr St. Agur!
Våra helgfrukostar är och förblir heliga här hemma. Då sitter vi läääänge och mumsar i oss bake-off bröd (ja, inte ställer jag mig och bakar kl.06.30 när det finns yummi yummi färdiga bullar bara att stoppa i ugnen), starka ostar (sådana danska som nästan kryper iväg av sig själva), dricker flera koppar kaffe eller thé och samtidigt njuter av barnskrik från en övertrött tvååring (varför vaknar barn innan klockan sex när de uppenbarligen inte har sovit klart. Forskning kring detta mysterium mottages gärna) som är som en duracellkanin på speed. Lillebror sitter mest nöjd i babysittern än så länge, peppar,peppar, och gör inte så mycket väsen av sig.... än så länge.

Ja, så här är det ju vissa morgnar nu för tiden. Tur att man har lärt att koppla bort ljud som överstiger en viss decibel och ändå kan höra fågelkvitter genom tjo och tjim :).

KRAM

// Inredningsfrun

4 kommentarer :

Jenny sa...

Låter som en kopia av vår morgon! Uppe kl 5.30 med pigga barn som vid 6.00 blivit trötta igen och vägrar äta frukost. Men med amningshormoner i kroppen kan man koppla bort det mesta!

Kram till dig!

Johanna Stålros sa...

Låter och ser helt underbart ut! Jag älskar att sitta länge och äta frukost/ brunch. En bra början på en helg! Kram Johanna

Anonym sa...

Åh, vad fint du bor! Vilka härliga bilder i bloggen, hit återvänder jag absolut och läser mer :)
/Jenny

http://annelundstradgard.blogspot.com

Ps. Få se om jag lyckas skicka kommentaren, det strular :(

Maria sa...

Hittade din trevliga blogg via Facebook...kul för här inne trivs jag. Tittar gärna in igen. Önskar dig en skön helg. Kramar från Marias Hörna