lördag 21 maj 2011

Gotti-gott-sallad!

Gott-i-gott-sallad....
.... passar perfekt till grillat!

Nu har värmen äntligen hittat tillbaka till oss på the Island. Så skönt! Å när det är varm så SKA man grilla (Japp, min käre make. Det är det LAG på..... eller ja... borde vara iallafall).

Idag blev det helstekt baconlindad fläskfilé (späckad med fetaost, färska örter och soltorkade tomater) som vi serverade med aioli och gotti-gott sallad. Gotti-gott-sallad är en sådan sallad där man slänger ner allt man gillar eller har hemma i kylskåpet. Idag hade vi ruccola, cocktailtomater, gurka, paprika, salladslök, oliver, rädisor, avokado, sockerärtor, grillad sparris, äpple, fetaost och grillad haloumi i salladen. Ljuuuuuvligt!

Å som grädde på moset så avslutade vi med lite mango och passionfrukts-fromage. Den hade jag köpt på påse som man bara blandar med mjölk, vispar och ställer i kylen (löjligt gott). Jag menar någon måtta får det ju vara på köksbestyren. Solen lös ju för tusan ute och då kan jag ju inte tillbringa halv dagen med mat och bak. Iallafall.

Färdigköpt mango-/passionsfromage.....
... som jag lull-lullat med lite grädde,
hallon och en kvist rosmarin.
Nu ska jag krypa upp i soffan med min käre make och äta lite choklad och få min dagliga fotmassage. Life is gooooooood :).

KRAM

// Inredningsfrun

1 kommentar :

Mina Gouldsamadiner sa...

Trevlig blogg,vackra bilder och vilket fint hus!!!
Lägger till dig i min blogglista och återkommer igen.
Ha en bra söndag.
Kram Kicki