tisdag 3 maj 2011

Jag kan iallafall skylla på amningskoma!



Idag firar jag och min käre make fem-årig förlovningsdag. Vi pratade om just detta i söndags och ÄNDÅ glömde båda bort det. Hmmmm... Jag kan iallfall skylla på amningskoma (!!!) men jag undrar vad min käre make ska skylla på? Tur att vi kan skratta åt det iallafall :).

Dagen till är firade vi med lyxmat - falukorv! Här får ni ännu ett recept som vi här på the Island rekommenderar. Håll tillgodo:

Medelhavsgryta:
1 frp falukorv ca 600 g
Smör
Salt & svartpeppar (jag tog i lite curry också!)
1 gul lök
1 vitlöksklyfta (jag tog två)
½ grön zucchini
½ röd paprika
2 dl vatten
1 dl crème fraiche
2 msk tomatpuré
2 tsk basilika (å jag tog oregano också + italiensk salladskrydda)
1 frp vita bönor
Tillbehör:
cocktailtomater
salladsmix
ris
Gör så här:
Koka ris enligt anvisningar på förpackningen.
Skär falukorven i strimlor och stek den i smör i en gryta. Smaka av med salt och svartpeppar.
Skala och hacka lök och vitlök. Skölj och skär zucchinin i bitar. Skölj, dela, kärna ur och strimla paprikan. Fräs lök, vitlök, zucchini och paprika tillsamman med falukorven.
Häll på vatten, crème fraiche, tomatpuré och basilika. Låt koka ihop. Tillsätt vita bönor, låt det bli varmt.
Skölj salladen och blanda med tomaterna.
Ät och njut!

Nästa år ska vi försöka komma ihåg vår förlovningsdag ( å kanske fira med något annat än falukorv). Med betoning på försöka :).

KRAM

// Inredningsfrun

Inga kommentarer :