onsdag 25 maj 2011

Vinst!





Länk
Vi har samma problem, Lillebror och jag. Alla våra kläder är för små. Skillnaden är dock att han växer så fort och det kan ju knappast jag skylla på. Iallafall.

Å angående min Mors dag önskan så har jag "löst det" själv så att säga....... hmm..... man kan nästan säga att jag vunnit.... hmmmm.... ni får snart se......

Dagens Middagskorg bjöd på ljuvligt god kyckling i dill. Denna blev min favorit direkt! Enkelt att göra, "rena" goda smaker (jag älskar i och för sig allt med dill i) och detta kommer jag att laga många gågner igen. Bebis åt oxå med god aptit och DET är gott betyg vill jag lova. Här kommer receptet, only for you, goa bloggläsare;

Kyckling i dill med somrig sallad

1 kg potatis
1 frp kycklingfiléer 700 g
2 morötter (ta stora!)
½ purjolök, den vita delen (jag tog en hel eftersom jag älskar purjolök)
1 kycklingbuljongtärning
1 dl crème fraiche (jag tog två eftersom jag gillar mycket sås)
1 dl vatten
½ frp fryst hackad dill (jag tog mer för man kan aldrig få gör mycket dill)
1 tsk vitvinsvinäger
Salt & svartpeppar

Gör så här:
Skala och skär potatisen i tärningar som sedan kokas i lättsaltat vatten tills de blir mjuka, ca 10 min. Skär kycklingfiléerna i tre bitar. Skala och skär morötterna i skivor (skär inte för tunna. Detblir godare när det är lite tuggmotstånd i dem). Skölj och skär purjolöken i bitar. Koka upp vatten, kycklingbuljongtärning, morotsskivorna och purjolöken. Tillsätt kycklingen och låt koka i 8 minuter. Rör ner crème fraiche, dill, vitvinsvinäger och en stor nypa svartpeppar. Låt allt bli varmt. Smaka av med salt.
Häll av vattnet från potatisen.Ta fram en potatispress och pressa potatisen. Har du ingen potatispress servera potatistärningar.
Skölj salladen. Skär vattenmelonen i tärningar och blanda med salladen.
Servera kycklingen med pressad potatis och somrig sallad. Ät och njuuuuuuuuut!

Nu ska jag mysa i soffan. Hast a la vista!

KRAM

// Inredningsfrun

2 kommentarer :

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Ser väldigt gott ut. :)) Jag älskar ju dillkött, så jag kan tänka mig att detta är minst lika gott. Skönt när barnen äter med god aptit. :) Kram

Christina sa...

Allt med dill är gott! Synd att det ska vara så svårt att odla! I varje fall i min trädgård!