onsdag 18 maj 2011

What goes around, comes around!









Jag tror att man kan påverka mycket själv här i livet. Det man ger av sig själv och stoppar in (i form av kärlek vänskap, tid etc) får man själv tillbaka på ett eller annat sätt. What goes around, comes around liksom. Å för att återkoppla till det här med kolhydrater och dess vara eller icke vara i kosten (och föda i allmänhet) så tänker jag så här; Det man stoppar i sig ska både smaka gott och göra gott på insidan. Stoppar man i sig mer än man behöver är inte det bra, stoppar man i sig för lite är inte det heller bra. Jag tycker att det är bättre att röra på sig lite extra för att kunna äta det man vill, när man vill, än att gå och vara hungrig och tråna efter mat man inte "får" äta.

Vad vill jag då säga med detta? Jo, man ska göra vad man själv känner för och det som kroppen mår bra av. Å mår man bra så kan man ge av sig själv och det kommer alltid tillbaka till dig själv i slut ändan. Japp! What goes around comes around.

Angående vikt och vad som är viktigt;
En kvinna satt och fyllde i ett kvällstidningstest där frågan var:
"Anser du att du är normalviktig?"
Hon läste frågan högt för sig själv och den 9-åriga sonen lyssnade
............och funderade...

"Nääää, mamma du är inte normalviktig, DU ÄR JÄTTEVIKTIG"
Ja, så är det!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssssssst.....Den vita korgen, som pelargonerna, står i kommer från Herr Kamprads varuhus och sälj i set om tre för 99 kr. So now you know!

3 kommentarer :

Zandra sa...

Kikade in här som vanligt idag för o få en Marika dos =) Supergillar din positiva blogg och man får så mycket energi när man läst din blogg!! Ha en bra dag med dina söta prinsar! /Zandra

Anonym sa...

Ja, visst är det härligt med saker som är runda i formen och så gillar jag din kristallkrona skarpt, ligger på önskelistan här.

På tal om vikt så tycker jag att du resonerar helt rätt. Jag tycker det kommer upp vikt och gå ner i vikt i vartenda samtal numera jag har med folk. Trist, varför kan vi inte vara nöjda med att våra kroppar fungerar och älska våra kurviga kvinnokroppar. Jag brukar säga att jag har inte tid att banta för livet är för kort för det. Har bantat färdigt i mitt liv och tycker om nu att jag har former!

nettan-enkla

Malin sa...

håller med dig i det du skriver, men tyvärr kan det nog vara lite mer komplicerat än så. Jag har själv kommit underfund med att jag är väldigt känslig för kolhydrater. Flera "kostvetare" säger numera att hjärnans belöningssystem är olika känsligt hos olika människor. Jag är en av dem som har ett extremt känsligt system och därför måste jag hålla koll på mina kolhydrater. Jag har inte vetat detta speciellt länge och har därför en del övervikt. Just för att när jag äter kolhydrater så kan jag inte sluta utan vill ha mer och mer och mer. Numera äter jag inga eller bara lite långsamma kolhydrater till vardags.(äter mera GI än LCHF). När det är fest/kalas/speciella händelser så är jag inte den som sitter och säger "jag bantar", utan jag äter, men väljer det jag tycker är gott, äter lite, och njuter MASSOR. För jag bantar inte, jag lever så här, det är min livsstil och något jag gör för att må BRA. Men det bästa är förstås bara att anpassa hur mycket man stoppar i sig utifrån hur man rör på sig. Men det är inte alla som klarar det. Detta blev en lång utläggning, menar inte att vara kritisk mot det du skriver, utan bara ge ett annat perspektiv också :)