torsdag 15 september 2011

Ibland måste man upp på en stol!

Foto: Min käre Inredningsnörd
Vacker vit skål och kökshandduk från Ellis Corner.

Hört någonstans på the Island runt middagstid;

"- Du skämtar va? Jag ska väl inte upp på en stol och fota!!! Vad blir det nästa gång? "

Japp. Så är det att leva med mig och mina små upptåg. Ibland måste man upp på en stol och man vet aldrig vad som väntar härnäst :).

Till er som inte vet vad ni ska hitta på till lunch/middag så tipsar jag om det här goda receptet (som på bilderna ovan) från veckans Middagskorgen. MUMS!

Lyxig skördepasta:
1 frp pasta
3 morötter
2 röda lökar
½ frp sugersnaps
1 frp rökt fläsk/skinka
1½ dl vispgrädde
1 påse riven ost (gärna riven parmesanost på påse)
(jag tog lite grovmalen svartpeppar också. Dock inget salt eftersom fläsket är väldigt salt i sig.)

Marinerad kålrabbisallad:
½ kålrabbi
1 tsk olivolja
½ tsk vitvinsvinäger
1 krm italiensk salladskrydda

How to do it:
Koka pasta enligt anvisningar på förpackningen.
Skala och skär morötter i lillfingerstora stavar. Skala och skär de röda lökarna i klyftor. Ansa, skölj och skär sugersnaps i stora bitar.
Tärna fläsk/skinka och knaperstek det i sitt eget fett i en het stekpanna. Låt det rinna av på ett hushållspapper.
Lägg ner grönsakerna i pastan när det återstår 2-3 minuter av koktiden. Häll av vattnet och blanda ner fläsk-/skinktärningar, blanda väl.
Blanda vispgrädden med den rivna osten och vänd ner det i den varma grönsakspastan.

Skala och grovriv ½ kålrabbi.
Blanda olivolja, vitvinsvinäger och italiensk salladskrydda.
Blanda ner kålrabbirivet i marinaden och låt den mogna i 2-3 minuter.

Klart att servera. Ät och njut!

En härlig torsdag önskar jag er!

KRAM

// Inredningsfrun

1 kommentar :

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej.
Den skålen såg fantastiskt god ut, alltså inte skålen naturligtvis, men du vet vad jag menar :)
Det receptet måste jag bara prova.
Ha en finfin dag.
Kram på dig.
Jessica