söndag 11 september 2011

Frukost-funderingar.





Som jag har berättat förr är ju frukosten, by far, det viktigaste (och mysigaste) målet på hela dagen för vår det här hemma. Då lägger vi alltid lite extra krut på dukningen och på helgerna dukar vi alltid inne vid matsalsbordet för att få den där extra "nu-är-det-helg-mys"-känslan. Dessutom brukar vi alltid duka upp till frukost redan kvällen innan så att man bara kan komma ner på morgonen och bara ställa fram allt som ska inmundigas. Skönt alla dagar i veckan, vill jag lova.

Även om man bara ska äta havregrynsgröt (vi kokar vår gröt på mellanmjölk och sedan ringlar vi flytande honung över) en helt vanlig söndag så kan man ju iallafall göra det på lite mysigt och vackert porslin. Det viktiga är ju inte vad man äter utan att man gör det lite extra mysigt kring själva frukosten.

För min del så är det iallafall hur viktigt som helst med frukost för att få en så bra start på dagen som möjligt. Eller vad säger Ni?

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssst..... Vackert Greengate-porslin från Topiary.

2 kommentarer :

Johanna sa...

Testade att göra havregrynsgröt på mjölk idag, det var ju SÅÅ mycket godare än vanligt! Kanontips :)

Anonym sa...

Hej Marika!
Kul det där med dukning redan på kvällen. Det har min käre make också alltid gjort och jag har tyckt att det var onödigt men jag har ändrat mig. Det är så skönt att allt står framme när man vaknar och det är bara att sätta sig till dukat bord. Fast nu har vi snöat in på hemgjord musli med kanel på. Det är bara såååå gott.
Önskar dig en skön måndagkväll.
Kram/ Lena