lördag 5 november 2011

Liten och underlig!


"Kyrk-ljus" från Topiary.


Denna lilla mojäng har jag fått från min käre gamla morfar (R.I.P) och den är liten och underlig, precis som jag. Kanske var det därför jag tyckte att den skulle passa bra här hemma. Så att jag inte är ensam om min tiny tiny underlighet liksom. Iallafall. Är det någon av er, goa läsare där ute, som kan hjälpa mig vad man kan tänkas ha använt en sådan lite "borste" till?

Nu drar jag och fikar. Så en riktigt härlig lördag önskar jag Er!

KRAM

// Inredningsfrun

13 kommentarer :

Mys och hemtrevnad sa...

vilken söt liten underlig sak...kanske kan ha varit en klädborste?! Njut av fikat...här ska bakas...kramis semlan

Jessica sa...

Hejsan det första jag tänkte på var en nagelborste:-) Då jag hade långa naglar använde jag jämt en nagelborsete för att få rent under naglarna:-) Men va det än är så var den liten och söt ha en trevlig helg kram Jessica

Villa Tallbacken sa...

Hej hej! Kan det vara en liten nagelborste a la lyx? :-) Jättefin blogg du har, här ska jag genast kolla runt!

Allt gott! / Elin

MissMette sa...

Vet inte hva det kan være, men fin det var
den ღ Nydelige bilder som alltid her...
Ønsker deg også en fantastisk lørdag :)
Stor klem fra Mette

hemfeminin sa...

kanske en resa borste? Klädborste? I alla fall en vackra mojäng:)

Kram

Hemfeminin

Anonym sa...

Ser ut som en liten urborste...att putsa fickur med! /L

Anonym sa...

Till att borsta bort mjäll från kragar och kostymer..

Frederica sa...

Putsa skor? :)

Maria sa...

Hej!! Hittade hit när jag skulle söka efter lite annat och fastnade. En jätte trevlig blogg du har, känns som den har mycket värme. Ja du, vad kan man tänka sej ha haft den till? Vet ej, men söt är den...

Maria sa...

Hej. Hamnade här när jag sökte efter lite annat och fastnade. En väldigt trevlig blogg du har, den är full av värme..Ja du, vad kan man tänkas ha haft den till? Bara prydnad eller till någon slags rengöring? Söt är den alla fall!!

Therese sa...

Jag kanske är heeelt ute och cyklar.Men jag tycker att det ser ut som en skoborste? :)

Lotta sa...

Gissar på nån liten borste att borsta bort smulor från en duk efter brödätande.. Kanske skulle det finnas ngn form av manick att hålla i och fånga upp smulorna med. Eller till ett borsta, klippa, raka-set?

Anonym sa...

Vilken underbar tunika!! Tänkte precis skriva att det var skönt att se lite bilder på dig där du INTE gör peacetecknet med fingrarna... men sen såg jag att det var med även här.... ;)