torsdag 17 november 2011

Smått galet exalterad!?!

Söta näpna små ranunklar....
... ställde jag i små glasvaser med lite murgröna i.....
... som fick slingra sig över bordet.
Juldekorationer som jag hängt upp
i en trollhasselgren.
Idag, på jobbet, fick jag höra att jag såg smått galet exalterad ut när jag stod och lull-lullade som bäst. Å det var en ganska pricksäker beskrivning, skulle jag nog vilja säga. För jag var exalterad och ja.... smått galen är jag ju precis anyday of the week så det var ju spot on det också.

Dock fick jag brain-frezze och stod bara och stirrade ett bra tag på allt. Det blir lite mycket att ta in med saker som ska hit och saker som ska dit och allt däremellan. Men det slutade ganska bra till slut ändå. Det är som sagt lååångt ifrån klart men god bit på vägen. Vi hann iallafall få upp den lilla "dukningen"till inspirations-bordet som jag ville (dock fattas det lite ljus i stakarna som ni ser) men det saknas lite smått och gott även där. Men Rom byggdes ju inte på en dag. Även om jag gärna hade velat det idag :).

Nåväl. Ni får iallafall en liten skymt av inspirationsbordet. Så håll tillgodo.

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssst........ Lite kuriosa; Tyget/duken som jag lagt över bordet kommer från Ikea och det är faktiskt de som vi använde till vårt bröllop (alltså, bokstavligen). Å efter vi haft dem att duka p åtill vårt bröllop så klädde jag om våra Emmastolar (som ni ser i det HÄR inlägget) med tyget (tur att ingen spillde rödvin och tårta). Stolarna står numer hemma hos mina päron som dock har tagit bort tyget och lämnat tillbaka det till mig. Å jag tog med det till jobbet. Det var väl väl-investerade pengar (7 kr/m kostade tyget) måste man väl säga :). Eller vad säger Ni?

4 kommentarer :

Shopstop-Ann sa...

Men fy knasiken, vad duktig du är, mänska! Om jag bara hade en fingerborg av din lull-lull-talang... ;-)

Lyckoslanten sa...

Så fint dukat och vilken vacker blogg jag fann i övrigt! ♥

Josefin sa...

Kanske är det så att jag missat att du skrivit det, men vart ligger butiken?

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Du besitter verkligen talang för det där med dekoration!!!
Ha en skööön helg!