fredag 9 december 2011

Gammalt skräp!

Ett litet jul-stilleben fixade jag till idag i radion.
En liten stjärna av videung....
.... lite kottar och en gammal kakform.....
... å lite annat smått och gott.

Idag tog jag med mig en påse med gammalt skräp till intervjun i radion. Japp. Precis så gjorde jag. Bland annat en gammal barnmatsburk (som fick bli blomvas) och en gammal konservburk (som fick bli "kruka"). Å så lite annat smått och gott som lite kottar och grönmossa (Thank God att vi inte använde någon Stroller Kombi på gräsmattan i somras så att jag nu kan gå ut och plocka mossa) från vår trädgård, en gammal glöggmugg (som jag satte en hyacint i), en gammal syltburk (som jag fyllde med nötter, kanelstänger, som fick bli en ljusstake), en saftflaska (som också fick bli en ljusstake) och en lite stjärna gjord av videung. Å så slängde jag upp allt på ett oval silverfat och så VIPS - ett juligt stilleben.

Å så bjöd jag på kaka. Saffranskaka. Så klart. Dagen till ära även med en touch av clementin.
Nu ska jag nog ta och kasta mig i bingen för imorgon vill jag vara riktigt utvilad och pigg. Då ska jag nämligen hjälpa till i den HÄR butiken. Väldans trevlig för det var minsann inte igår. Tjohoooooooo!!!

En härlig fredagskväll önskar jag Er, alla fina.

KRAM

// Inredningsfrun

1 kommentar :

Louise sa...

Trevlig att få träffa dig och se det fina som du gör.Ett stort tack för en helt underbar kaka.
Den måste jag baka här innan jul.
Önskar dig och famlijen allt gott.
Kram Louise