tisdag 20 december 2011

Majestätiskt är ordet!




I år har jag gått wild and crazy med amaryllis-lökarna här hemma och de finns lite här och var runt om i huset. Vita, höga och nästan majestätiska står ett par av dem i se stora fönsterna i vardagsrummet. Eftersom krukorna är höga så har jag tagit leca-kulor i botten och sedan ställt amarylliskrukan där i. Sedan har jag stötat upp krukan med tidningspapper för att krukan/blomman inte ska vippa. Därefter har jag täckt över jorden med grönmossa och sedan strösslat fejk-snö över och så en liten vacker julgranskula i fattigmanssilver. En av blommorna har jag stöttat upp med en lång kanelstång för att den stjälken blev låååååång (trots att jag inte vattnat dem). Iallafall.

Två av de tre amaryllisen i vardagsrumsfönsterna har börjat blomma. Nu återstår bara en till innan alla tre har slagit ut. Majestätiskt är ordet :).

KRAM

// Inredningsfrun

Inga kommentarer :