torsdag 16 februari 2012

Sugen på förändring!

Idag "lutar det lite åt svart" till vänster i vardagsrummet......
..... så jag funderar på att ge min favvis-stol.....
... en omgång med svart målarfärg!
Jag funderar på att måla min favvis-loppis-stol svart. För att få lite jämnvikt i rummet eftersom det "lutar lite svart" på ena sidan och inget på den andra som det är just nu. Hmmmm... Idag är den ljusgrå och jag älskar den precis som den är. Egentligen. Men jag är bara så himlans sugen på lite förändring. Göra något kul.

Får se om jag går nuts med penseln eller om jag bara köper en ny blomma eller något. Den som lever få se :)

KRAM på er alla fina. Roligt att så många nya har hittat hit. Välkomna säger jag och hoppas ni kommer att trivas!

// Inredningsfrun

17 kommentarer :

Anonym sa...

Hej
underbart hem du och jag har väääldigt lika smak, jag har faktiskt tillsatt lite svart som du i allt det vita,och ljusrosa på någon pläd och kuddar och murgrönor på båge i alla fönster.
och det blev så varmt och vårigt med den lilla förändrinen.
älskar din blogg.
Ha en super dag, här blir det nog att baka lite kladdkake muffins.

Hjärtan i livet sa...

Du kanske kan lägga en svart kudde i stolen för att få balans med det svarta. Prova vettja!
Eva

Anonym sa...

Jag tror det skulle räcka med en klädsel i svartmönstrat för att få balans, bara en tanke!

Fint o Fult sa...

Annars kan du ju börja med att klä om stolsdynan i ett svart tyg och kanske göra en liten extra kudde till stolen i samma tyg, det kanske räcker :)
De avlånga lilla bordet längs väggen var ju superfint!
Fin blogg, kommer kika in här ofta :)
Hälsningar Monica

Anonym sa...

Måla Måla måla.. Lite svart skulle passa fint i ditt vita hem. kanske till och med en annan färg skulle vara fint, vad sägs om limegrön, turkos eller en röd stol. Låter kanske lite knasigt men kan bryta av fint och ge mer liv i ditt vardagsrum!

Maj sa...

Spontant tycker jag att du kan prova att flytta pallen och krukan/ramen till högra sidan.......bör bli balans då men om det blir praktiskt är svårt att avgöra./M

Lantlollan sa...

Jag är en av de nya som börjat läsa din blogg! Så jag få väl tacka! Verkligen fin inspirerande blogg du har!
Kram

Johanna Stålros sa...

DO IT!!! kommer bli kanon;) Kram

Linneskåpslycka sa...

Kul att förändra med lite färg:)
Man kan ju alltid måla om;)
Den blir nog snygg i svart:)

Har en liten utlottning,kolla gärna;)

Ha en fin kväll
Kram

Hannashome sa...

Aaaa men fram med svarta färgen säger ja bara!!

Klart du vågar, bara o måla om igen ju =)

Här är så vitt så jag tänkte chocka familjen med att måla om våra vita fina barstolar vid köksön SVARTA!

Ha de toppen!!
/Hanna

Anonym sa...

ett krulligt svart fårskinnpå stolen kanske

Shopstop-Ann sa...

Hade några fiffiga förslag på lut, men ser att jag inte var den enda... Sååå, jag tycker också:
Testa en svart kudde (med vit text) i stolen, klä om stolsdynan (det är ju så KUL med sån där häftapparat! ) eller måla stolen i en accentfärg, typ vårgrön!
Hur du än gör blir det smashing, kram!

Tessan sa...

hmm..röstar nog på att bara klä om i ett svart tyg,kanske svart/vit randigt..?

Fru Sederblad sa...

Ge den vad den tål! Bara på den ;-)!

Sahra sa...

Jag tycker absolut att du ska måla den svart.

Anonym sa...

Nej nej nej jag kanske låter aningens negativ.... men inte mera svart! Du har ju redan sååååå fint ju:-D

Charlotta sa...

Vilken mysig blogg du har! Jätte fint att blanda in lite svart till allt det vita:)
MVH Charlotta