onsdag 21 mars 2012

Det där med karma.

Tjingeling!
Vad behövs mer än härlig inredning, snygga kläder.....
...... en stor balja java......
.... en fin vän (som man planerar ytterligare fuffens med...)......
..... gottis-fika..... .... en gosig och klåfingrig Lillebror.....
.... och lite "get-in-the-mood"-lull-lull!?!
Det är inte så mycket som behövs i livet för att man ska må bra. Egentligen. Lite drömmar, kärlek, kaffe, kids, fina vänner och så fika (man måste ju ha fika).

Å livet är ju ganska enkelt egentligen. Om man liksom skalar bort allt oviktigt och bara går ner till kärnan av livet. Ger man, så får man. Tar man bara, ja då sitter man där utan någonting (viktigt) i slutändan. Eller hur? För karma kommer alltid tillbaka på ett eller annat sätt. Det är jag helt övertygad om.

Så fika mer, ge lite mer av dig själv och ge lite mer kärlek så kommer karma och knackar på dörren med ett leende på läpparna. Det är jag helt övertygad om. Det också!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst..... Idag får ni lite pics från dagens morgonmys på Gårdby Kafé och Lanthandel. Håll tillgodo. Å till alla er som verkligen inte gillar mig. Alla bilder på mig är tillägnade er idag. Gulligt av mig va???

20 kommentarer :

Sandra sa...

Som inte gillar dig? Vad gör man då här undrar jag ;)

Jag gillar dig! Skitsnygg är du också :)

Emmas inne och ute sa...

Det är bara att stänga av det elaka bruset från anonyma som inte gillar dig och ditt. Varför läser de din blogg om de retar sig så mycket på dig??

Härliga bilder och väldigt snygg tröja! : )

Njut av dagen på ön. Idag har vi ju härligt vårväder igen!

Kram Emma

Lena - gott för själen sa...

Vilken härlig färg på tröjan!

Jag gillar dig i alla fall :-)

Lena - gott för själen

Terése sa...

Haha! Då tar jag inte åt mig av bilderna på dig idag eftersom jag faktiskt gillar dig. ;) Tittar lite extra på kakan istället - den ropar på mig.... Kram från en annan som gärna fikar och ändå "tror att hon är modell". ;)

Vuxenmamman sa...

Underbara bilder. Du är en riktig snygging och jag gillar dig. Vem kan göra annat....???

Du har så¨rätt när det gäller karma- le och du får leende tillbaka. Skänk goda tankar och du får samma tillbaka.Så enkelt.

Ha en fin dag
KRAM

Life´s Silverlining and I sa...

Underbara bilder!fint budskap! kram

Annaochlivet sa...

Kikade igenom "Anonyma" kommentarer efter att du skrivit om det och man kan ju inte mer än känna sorg för såna människor! Det är ju Ren och skär avundsjuka för att du är en vacker, glädjespridande kvinna! En god mor, fru och dessutom kan du laga mat och baka OCH inreda! Du bjuder på dig själv och ditt liv och sluta aldrig med det! Vi är nog 99 procent glada och inspirerade människor som njuter av din blogg! SÅ fortsätt med det du gör! OCH helt rätt tänkt där angående karma för: What goes around, comes around! Så är det... Stor kram till dig du glädjespridare <3

frida sa...

Skitsnygg i gult! Och vem kan inte gilla en sån go pingla?!!

Anna sa...

Visst är det så!
Ha en toppendag fina du <3
Kram

Unknown sa...

Vet du - jag tycker att man har moderering på sin blogg för att slippa gnatiga, tråkiga, bittra människor, så låt inte ens dessa skitsura personer störa dig och din blogg, ignorera helt och hållet!

Ta hand om dig och ha det superskönt nu när våren och VÄRMEN är här, jag blir såå glaaaaaaaad!

Kram Jenny

Suz sa...

Absolut, ger man så får man :) det kan räcka med ett leende!
Ska också fika med en god vän idag och det ska bli så himla mysigt!
Våren kom av sig i Skåne också, även om det faktiskt var över sju grader i morse. Man får vara nöjd över det lilla, ljuset är ju här:)
Och vadå, inte gillar dig??? Är det nu någon som inte gör det så förstår jag inte varför de läser din blogg och bemödar sig med att kommentera!!!
Jag minns inte hur jag hittade hit, men tycker det är väldigt kul att följa dig och efter att ha träffat dig på Emmas bloggevent så känns det ännu roligare att kika in:)
Ha det riktigt gott och ta hand om dig!
Kram Suz

Nina C. sa...

Hej FINASTE Marika!!
Precis SÅ är det!
I belive in Karma!!

Och här tok-gillas du!! Såklart!!
Hur kan man annat med en sån super-härlig och positiv tjej som du!!

Massor av VARMA kramar till dig från ett soligt Örebro.

Ekenäsliv sa...

Karma karma karma!!! Underbart!! Hoppas den, hur ska man uttrycka det, oartiga minst sagt person som skrev nåt tråkigt tänker på det. Jag brukar oxå köra med " what goes around comes around" sak samma ju och det tror jag på! Så keep up bara!!!
Kram Anna

Johanna Stålros sa...

Tror helt klart på Karma;)
Snygg du är i gult!
Kram

Concept_By_Sarah sa...

Håller med dig, ger man får man tillbaka och sprider man positiv karma får man det också tillbaka (och de negativa struntar man i:-). Ha en skön dag på min älsklingsö!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Gult är... snyggt!! Jag gick och köpte mig en illgul kofta häromdagen och jag är riktigt nöjd!! Let´s go yellow!!
Kram på re´!iewselsT noZif

Lola sa...

Tänker som du...what goes around comes around..det är karma...som man vill bli bemött...så bemöter man andra..typ dödsenkelt =)

Anonym sa...

Va? Inte gillar dig? Vad gör de på din blogg om de inte gillar dig? Du har så fina bilder och verkar så positiv så nä, vi skippar de som är negativa och fortsätter bli glada av din positiva inställning.
Fortsätt som du gör!
Kram Carro i Uppsala

Anonym sa...

Ja, hur kan man inte gilla dig Marika?! Jag har även träffat dig "in person" och kan intyga att du är minst lika fantastisk och engergigivande i verkligheten som du framstår på din blogg. Fortsätt på ditt sätt och skit i neggomänniskorna som inte har något bättre för sig än att klanka ner på andra=små människor. Kram Ulrica Villingstam (fd jobbarkompis i Estockholmo)

Gabriella sa...

Vilka härliga bilder!=)