lördag 5 maj 2012

Fixardag!

En stor ljuvligt rosa hortensia får stå i skuggan av
altanen där den trivs bäst.

Maken håller på och bygger en grind så att inga kids kan
ramla ner i poolen som snart ska på
plats nedanför altanen.
Två sorters färska örter har planterats
och står ni på plats i vårt utekök.


Idag har vi haft en riktig utomhus-fixar-dag på the Island. Min käre make har hållt på att bygga en grind till altanen (så att inga kids ramlar ner i poolen när den snart ska på plats sedan) och jag har plantera, planterat och planterat. Å konkat planteringsjords säckar in absurdum. Men gud i den lilla himlen så skönt att få jobba lite med kroppen. Imorgon ska jag nog gräva lite. Spelar ingen roll vad jag gräver, bara jag får gräva. Grävning är den absolut bästa träningsformen (gymmet släng dig i väggen... eller ja.. vad vet jag egentligen... jag är ju aldrig där :S!!!) och träning är jag i paniskt behov av just nu eftersom jag ser ut som ett sladdrig pommes i kroppen. Men det är inget som inte lite grävning kan råda bot på. Hoppas/intalar jag mig iallafall :).......

Vad har Ni hittat på idag, goa Ni?

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst...... Ja, just det ja. Ni som har vägarna förbi the Island i sommar och känner för lite trubadur så kan ni komma och lyssna på mig och min fina vän S som spelar och sjunger ett par kvällar i sommar. The MamaS. That´s us :)!

Inga kommentarer :