måndag 7 maj 2012

Obönhörligt!


Min date för dagen. Säg hej till
Mr Ajax Fönsterputs.


Det var ett år sedan sist (japp. ETT ÅR!!) och nu är jag liksom slut på ursäkter. Obönhörligt är vad det är. Jag talar om fönsterputsningen på de trehundrafemtioelvatusen fönsterna vi har här hemma på the Island. Vad i hela fridens namn tänkte vi när vi bestämde oss för att ha många fönster med mycket ljusinsläpp!?! Inte tänkte vi på fönsterputsning iallafall........

Så. Till alla er som går i husbyggarplaner. Se till att ni bara väljer att ha ett fönster på huset. Max två. Om ni inte gillar att putsa fönster det vill säga :).

KRAM

// Inredningsfrun och inte största fönsterputsarfantasten

6 kommentarer :

Livet på Sjögård sa...

Ja, kanske bra att göra det nu innan den värsta pollentiden börjar. Fast när är det lämligast egentligegn??

Du skulle ha sett en min vän när hon skulle tvätta fönster, när de byggde hus lämnade de golvet bort från ett ställe så att de har öppet i vardagsrummet ända upp på andra våningen (de lämnade bort det där allrummet på övrevåningen). De fick ta in en såndär byggställning så de skulle få de översta fönstren tvättade. Jag som har höjdskräck skulle inte ha klarat av det...

Ellan - Livet hos Ellan sa...

Ha ha ha!! Du är för rolig! Ett eller två fönster... Men det kanske är värre för dig som har en massa spröjsade fönster...? Hua! DET tänkte i alla fall vi på när vi bytte fönster i vårt 70-tals hus. Stooooora fönster - men inga spröjs! :) Tack för fin (och mycket rolig) blogg!

Kram

Maj sa...

Du kanske har vi som vi som bor här i Gbg....regn,blåst och saltstänk fast vi inte bor vid havet. Jag har gett upp att ha klara rena fönster....drar ner markisen när det blir som värst. Läste ett tips om att ha i lite ättika i vattnet så skulle det blir bra (GP hade en artikel om det som jag skrev om på min blogg)
Lycka till!

Anonym sa...

Ett tips!

Det finns firmor som gör jobbet, skulle aldrig ställa mig och putsa våra 32 fönster.

Må gott // Anne

Bella sa...

Fy för dig som påminner mig om mitt dåliga samvete ;) Jag har nog inte så mycket till val förutom att ta tag i det där föntserputsande till helgen :)

Hoppas du har skinande rena fönster och en mysig måndagkväll!

Kramar Bella

Anonym sa...

Eller så kan man skaffa fönster med självrengörande glas... också ett bra tips. Vi tillverkar sådana fönster på mitt jobb ;)