måndag 7 maj 2012

Växtrkraft!

I krukorna i det lilla mini-drivhuset (från Plantagen).....
.... har jag planterat lite fröer som följde med kidsens yoghurt.
Man blir lika förvånad varje gång det faktiskt börjar
växa något :D!!!

Det är alltid lika häftigt och spännande att se något växa. Vare sig det är sina egna kids eller ett litet frö (som följde med kidsens yoghurt) som man planterar. Växtkraft är da shit!!

Varje morgon står jag som klistrad vid vårt lilla mini-drivhus och kollar nyfiket om fröna börjat växa i någon av krukorna. Basilikan börjar ta sig och jag hoppar att jag kommer att kunna skörda massor inom kort. Så väx, väx, väx små frö så att jag snart kan få massa mumsiga örter!!!

Som sagt. Växtkraft is verkligen da shit!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssst....... Nä..... jag glömde ta mig tusan vad jag skulle skriva! Så det får bli Psssssssst....-löst idag :D!!

1 kommentar :

Anna sa...

Hej!
Vad härligt att det växer... Jag planterar oxå mycket nu..
Jag undrar när man ska TOPPA basilikan så den blir buskigare... Vet du det? Förra året när jag odlade basilika blev den bara rak och ranglig... Med en tjock stam..Å så ska den ju inte vara...

Ha en bra dag Kram