fredag 27 juli 2012

Jag måste bara visa!





Jag måste bara visa er den. Poolen. För nu är den klart (så när som).

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!!!

Å som min käre make har slitit, byggt, grävt, svurit, skrattat, svettats, skadat sig, sågat, hamrat, skruvat, svurit, skrikit, slitit, byggt, grävt, svettats och byggt lite till. Min duktiga, duktiga make!

Så. Nu kommer lite fakta;

Poolen (från Poolkungen) är 8 X 4 m och runt den är det lagt 100 kvm fyrkantig marksten. Staketet är i samma höjd som det på altanen för att få det enhetligt (Å nej. Vi ska inte måla det vitt. För vitt betyder att det behöver underhållas och målas för att det ska vara fint och fräscht och det har jag ingen lust med :D.) För att slippa den där not so very sexy plastkanten som brukar sitta runtomkring poolen (och som gör att man blir alldeles randig på rumpan när man sitter och dinglar benen i vattnet) har trollats bort med en snygg trä-sarg (av sibiriskt lärk som är helt underhållsfri). Pricken över I:et tycker jag och är himlans glad över att min käre make lagt lite extra kärlek (och svurit lite extra) med just denna kant. Den röda lilla stugan är pumpuhuset och där kommer vi också kunna förvara lite stolsdynor mm. Perfekt!

Nu saknas bara stegen (liiiten, liiiten detalj) och grinden till själva pooleområden (så att ingen ramlar i) och lite lull-lull runtomkring. Imorgon tar jag premiärdoppet.

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!!!!

Nu, lite OS-invigning på tv. Snart, nattmacka (Oh yes!!!)

KRAM

// Inredningsfrun

8 kommentarer :

Anonym sa...

Åhhh så fint : ) vilken lycka med pool kram Sofia

MissMette sa...

Ser helt fantastisk ut :))
Her kommer dere til å ha
det fint... Flott blogg du
har. Fortsatt god sommer.
- klem fra Mette

Anonym sa...

Vilken lycka!!!!
Härligt för Er!

Linda sa...

Vad härligt att ta ett dopp för första gången i sin alldeles egna pool.

Vi hittade vårt drömhus på hemnet igår och jag gjorde ett inlägg om det på min blogg. Huset (förutom att det är fint förövrigt) har en trädgård som är som gjord för att göra en pool på. ;)

Ha det gott!

Unknown sa...

Hej!
Att jag inte hittat in till dig tidigare då! Följer ju Petra och Emma och hittade till dig via Big in Turkey, kul!
Nu ska jag kika vidare här på din fina blogg :)

Ha en fin dag,
kram Catta

Maj sa...

Grattis till din fina pool! //M

Grodmamman sa...

Vad underbart med egen pool!:) Ibland önskar jag att vi hade det för att slippa dra iväg varenda gång solen visar sig, men vår trädgård är tyvärr alldeles för liten för detta.
Njut nu av den!:)
Kram

grannfröken sa...

Grattis till det bästa man kan ha hemma i sin trädgård!
Vi gjorde en liten mindre pool förra året, OJ! vad den har använts.
Ha en fortsatt skön sommar! /Catrin