söndag 16 december 2012

Nytt hem, nya saker!


I veckan som kommer tänkte jag fixa lite julgodis. Mumma!!
 

Ni som följer mig via Instagram vet att jag skulle iväg och kolla på lägenhet i fredags och bad ju er hålla tummarna för mig. Å innan jag vet om den lilla pärlan som jag kollade på tillfaller mig har jag ju i princip ändå hunnit inreda och möblera den tuuuusen gånger i mitt huvud. Som den inredningsnörd jag är :). Så nu sitter jag som en tok och kollar igenom varenda webb-butik på inspiration till det nya hem som jag snart kommer att skapa (oberoende på om det blir denna lägenhet eller ej). 
Mattor, lampor, tavlor, stolar, kuddar, saker till kidsens rum. 
Leta, leta, leta. 
Drömma, drömma, drömma.
 Nytt hem. Nya saker. 
 Spännande :)!

Nu, nattinatti. Snart, sovagotti.

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst.... Hur går det för er med julgodis-görandet? Själv har det varit torftigt med godis-fixet här hemma i år, men hoppas att det ska bli ändring på det denna veckan. Har dessutom en Ankarsrum Assistent som jag inte hunnit provbaka med ännu. Så fortsättning följer på godis- och bakfronten :).

9 kommentarer :

Anonym sa...

Du mååååste in på min blogg under kategorin café, och göra knäckbräcken. Hur goda som helst och inget spill i formar! Men borde kunna smälta lite choklad på dem också så blir det dajm delux!
Lycka till med lägenheten!!

Anonym sa...

Jag följer dig inte på twitter. Har inte någon sådan telefon. Eller kan man kolla twitter på datorn?? Hoppas du inte glömmer oss här.

Anonym sa...

Blir så rørt og glad inn meg når jeg er innom din blogg! For noen år siden var jeg der hvor du er akkurat nå.... Vi gjør alt vi kan,vil,er og ønsker,men inni oss er det en enorm samvittighet! Det går bra!! Ønsker dag alt godt av alt som finnes fineste du:)

Jenny sa...

Vill du ha tips på snabbt, enkelt och supergott julgodis, kika in på www.karriärkvinna.se/jenny! Jag kikar in här varje dag! Lycka till med nya livet! Stor kram!

DesignbyTornblad sa...

Känner igen mig :-). Undrar hur många lägenheter man inrett i skallen :-). Hoppas du får den!

Jag har köpt mig fri i år (julgodis). Hinner inte fixa själv, är också i flyttartagen nämligen.

Hälsningar Malin

bezsuzsa sa...

Hallo Marika,Jag är fortfarande chockad. Kan inte förstå det hela.I juli ännu en "bilderbuch" familj, i augusti slutgiltigt över...
Men denna blogg är en inredningsblog, så vi bör hålla oss till det. Jag undrar, om du vill köpa nya saker. Vad händer med hela möbler i huset?och dekoration, vad du har köpt under åren?
Du kommer inte att sakna dem?
Kram
Susanne

Anonym sa...

Jag undrar också vad du ska göra med allt, möbler och inredning? Läste på din fb-sida att du planerar nya saker till din nya lägenhet, eller missuppfattade jag kanske? :-)

Skulle gärna se en länk till ert hus på hemnet ;-)

Kram på dig!

Anonym sa...

Åh, det är ju det som är det allra bästa med att flytta, att få planera och inreda redan innan man flyttat, för sen när man väl flyttar blir det ju inte riktigt lika guldskimrande med allt kaos, tihi.

kram Therese W

mikaela sa...

Tipsa om några bra sidor för inspiration :)