tisdag 21 maj 2013

Inga kompromisser!




Alltså.
När det kommer till frukost, vilket jag bestämt hävdar är dagens skönaste mål, 
har jag inga kompromisser alls
Spelar ingen roll vad annan på morgonen jag än må prioritera bort.
Måste bara ha!

Å frukosten ska helst länge och rofyllt (vilket funkar sådär när underbaringarna tappar hälften av yoghurten på golvet och hälften på rena kläderna) och till skvalet av morgonnyheterna. 
Mackor, ägg, yoghurt (som inte ska spillas), färsk frukt och kaffe. 
Nom nom nom.

Med bra frulle i lilla magen ger man ju kroppen de bästa förutsättningar för att resten av dagen ska blir bra.
Så är det för mig iallafall :).

Nu gör vi det bästa av den här (regnmulna) tisdagen.

Tjohooooooo!!!

KRAM

// Inredningsfrun

7 kommentarer :

Lena - gott för själen sa...

Håller helt med. Är helt besatt av frukost. Måste ha den innan jag kan prata med nån.

Kram Lena

Husbilen Tuzzen sa...

En sån lyxig frukost skulle sitta fint. Det blir mest på helgerna. När jag går upp kl 5.20 på vardagarna vill jag inte gå upp ännu tidigare för att fixa lyxfrukost. Men på helgerna - då lyxar vi :-)

Kram Helén

Den där Victoria sa...

Är också en frukostnjutare, dessvärre blir det bara på helgerna som långfrukostar sker.

Emschen sa...

Jag önskar att jag hade kunnat ha den inställningen till frukosten även på vardagarna. Det låter härligt!
Kram

Annika sa...

Hej!
Jag håller med, frukost är bäst!! Särskilt god och lååång! (Svårt att få till med tre barn, men ibland händer det.) Fin kvist med rosenkvitten. Har i trädgården, men den har inte blivit så stor än så att jag vill inte ta in den, men det var sååå vackert på din bild. Längtar tills jag kan göra detsamma. Ha en bra dag!
Kram Annika

Design by Tornblad sa...

Jag är jättedålig på att äta frukost. Är aldrig hungrig. Men vet att det är viktigt... Får träna på det helt enkelt :-). Din frukost ser jättegod ut!

Kram Malin

Krannina sa...

Åh, jag älskar frukost!!

Kram